Gå til innhold

Hun vri seg ut av dyna/teppen og ligger uten noe på seg - hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

vet ikke hva jeg skal gjøre. Min datter som er snart 1 år ligger uten noe dyne eller teppe på seg om nettene, og jeg må dekke henne på x flere om natten til jeg legger meg selv, men så ligger hun uten noe til morgenen, hvis ikke jeg må opp og ser etter henne.

Det virker som om hun ikke liker å ha noen ting over seg.

Er det flere som opplever det og hva kan man gjøre? Kanskje jeg bare klær på henne mer slik at hun faktisk kan sove uten noe over seg, men jeg syns jo det blir rart å venne henne til slik "uvane" da.

Har dere tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har en jente på 4 måneder og opplever det samme. Selvom det er litt mer begrenset hvor mye hun beveger seg ila natten. Vi har brukt "sovepose". En pose du på en måte kler på henne med glidelås i bunn. Den finnes i forskjellige tykkelser og størrelser. Kan fåes kjøpt på H&M og på barnas hus/ Fru Lyng. Dermed er det litt vanskeligere for ungen å bevege seg i sengen og de har alltid på seg dynene sin og mor kan sove godt!

Skrevet

Men obs- det kan være vanskeligere å venne en 1 åring til å bruke dette. Vi begynte med dette tidlig (2 uker gammel) for at dette skal være helt naturlig for henne. Men det er vel som alle andre ting, noen dager tilvenning, så går det seg forhåpentligvis til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...