Gå til innhold

Hjelp...hva kan jeg si til min bror i bryllupet hans neste helg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

sliter som en helt...

og hva annet skal jeg nevne...litt til bruden og hennes familie eller??

Fortsetter under...

Skrevet

Noen morsomme og søte historier fra barndommen slår alltid bra an, (bare styr unna flaue og pinlige ting). Fortell litt om hvordan han har vært å ha som bror. Og så er det jo fint å ønske bruden velkommen i familien. Du kan jo si noe om at du håper dere kan få god kontakt, og at du er glad for at det er henne broren din gifter seg med (hvis du er det, da).

En grei måte å bygge opp talen på, kan være å først gratulere de med dagen og takke for at du har fått være med å feire den store dagen. Du kan f.eks. skryte av hvor pene de er eller noe sånt også. Så kan du henvende deg mest til broren din, med noen morsomme historier og annet du vil få frem om han. Så kan du jo f.eks. si noe om at du alltid har håpet at han ville finne en skikkelig jente, og at du er så glad for at han nå har gjort det. Da vrir du liksom talen over mot bruden. Da kan du ønske henne velkommen i familien, og evt fortelle litt om hvordan dine første møter med henne har vært (om det har vært positivt). Til slutt kan du ønske til lykke til i fremtiden og utbringe en skål.

Var dette til noe hjelp? Er ingen erfaren taler, men har vært forlover i et bryllup og holdt en tale i bryllupet til broren min.

Skrevet

Søsken har lov til å fortelle flaue og rare historier fra barndommen, holde ap med broren og samtidig framheve de gode sidene. En av mine brødre kunne fortelle brudgommen og hans familie at det var han + de andre brødrene som var årsaken til at hun var et bra emne - og så la de ut om alt hun ble utsatt for og spesielt de sære trekkene hun hadde i tenåra med bilder til.

Skrevet

Tusen takk..Er en stor nerveklump,men hjelper med gode råd!!...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...