Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ser det er mange på dette forumet som er redde for å føde, men det noen her som er reddere for å måtte ta keisernsitt enn for å føde vaginalt? Jeg har nemlig en sterk angst for å måtte ta keisersnitt. Bor i utlandet, og i området hvor jeg bor blir 37% (!) av alle barn som blir født forløst ved keisersnitt. Var helt sjokkert da jeg fant ut denne statistikken, og er så engstelig for a bli tvunget til noe jeg anser som et unødvendig keisersnitt. Skal ta det opp med legen etterhvert, selvfølgelig, og kan bare håpe at min fødsel er "enkel'" nok til å bli funnet verdig til å føde vaginalt. Nesten så jeg får lyst til a dra hjem til Norge, hvor helsepersonell heldigvis ser på en fødsel som noe naturlig for kvinner og ikke en farlig medisinsk tilstand som må "løses" med kirurgiske inngrep, for å føde. Mer et hjertesukk enn et spørsmål dette, egentlig.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140152474-redd-for-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg forstår litt av hvordan du føler det. Jeg vil helst føde normalt og minst av alt ønsker jeg et haste-keisersnitt. Mamma tok keisersnitt med både meg og søstera mi pga for smalt bekken. Jeg og mamma er veldig like på høyde og kroppsfasong, men siden jeg er litt større så sier de at det kommer til å gå bra. Blir ikke engang målt fordi jeg er 2cm høyere enn grensa er satt til. Er redd for at de finner ut under fødselen at det er for trangt likevel. Det lønner seg nok å høre med legen noen ganger for mye enn en gang for lite. Lykke til med fødselen. Får håpe du får føde normalt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...