Gå til innhold

Når sover de alene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min jente er 16dager gammel og nekter å sove alene i kurven sin..hun sover kun i bilstolen,eller inntil meg i senga, noe jeg syns er skummelt.

Men når hun hyler,så kan jeg ikke bare la henne ligge der i kurven heller..

HVordan skal jeg få avvent henne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår var også sånn i starten. Har du prøvd å lage til et slags rede til henne? De fleste nyfødte liker å ha det trangt, og det har hun jo når hun sitter i bilstolen eller ligger inntil deg. Bygg opp med dyner, pledd e.l. rundt henne så hun har det lunt og godt. Gjerne noe som lukter mamma (t-skjorte f.eks).

Jeg dro vugga helt inntil vår seng og la meg der. Lå med handa oppi vugga til han sovna. Strøk over panna og neserota, holdt tutten på plass, la håndbaken inntil kinnet på samme måte som han bruker å ligge mot puppen. Etter hvert lå jeg bare og holdt ham i handa ei stund, og nå har jeg flytta vugga litt unna også.

Du må bare prøve deg fram, det går seg nok til. Men ikke la henne ligge i kurven og hyle, det fører ikke noe godt med seg. Hvis hun kaver seg opp er det bedre (synes jeg i allefall) å ta henne opp for å roe henne for så å prøve på nytt igjen. Når de er så små så tror jeg heller ikke de tar skade av å bli bysset og bært og puppet litt i søvn. Det kommer alltids en tid for avvenning ;-)

Skrevet

Kanskje du kan legge en t-skjorte eller noe annet som lukter deg i sengen hennes. Så får hun følelsen av at du er i nærheten. Ev. ha litt morsmelk på en koseklut el.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...