Gå til innhold

Flere her med rolige barn i magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli litt sliten av å lese "fra og med uke 28 skal du kjenne minimum 10 sterke spark i løpet av 15 minutter hver dag" osv...

Det tror jeg faktisk jeg aldri har opplevd så langt i svangerskapet, og jeg er nå 30 uker på vei.

Har vært på sykehuset for sjekk et par ganger pga lite liv men hver gang har alt vært helt fint.

Her på barnimagen virker det som alle har hyperaktive barn der inne; er det flere som har det som meg?

Jeg kjenner noen dunk her og der, men sjelden spark og sjelden over lang tid..

Er sliten av å være bekymret og vil bare nyte disse 10 siste ukene, men kjenner at det er fryktelig slitsomt å være så redd hele tiden..

PS. Ikke for å være "bitchy", men på dette innlegget vil jeg helst ikke ha svar fra dere som kjenner masse liv hele tiden osv... Får nok av det fra de andre gravide venninnene mine :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har en baby som generelt over er veldig rolig i magen denne gangen. Brødrene var i hvertfall vesentlig mer aktiv, også han hvor jeg hadde morkaken foran mot magen. Jeg kjener jo liv fra vesla hver dag, men ikke sånn som med guttene nei. Hun har noen dager der hun er mer vilter, men for det meste er det litt bevegelser, hun strekker seg og sånt litt her og der, kjenner "kuler" som sklir fra bi og trykk opp mot ribbeina innimellom. Kan godt gå mange timer mellom hver gang jeg kjenner henne. Hatt noen dager der jeg knapt har kjent noen bevgelse i det hele tatt, og da har jeg rukket å bli litt bekymret ja. Antagelig er hun litt mer aktiv enn din, men for meg er hun veldig rolig siden jeg har vært mer vandt med "hyperaktive" babyer som du kaller det i magen med de andre ;-) Hadde jeg hatt morkaken foran denne gangen hadde jeg vel kjent enda mindre. Har du det kanskje?

Skrevet

Jeg er nå i uke 38 og blir også litt stresset av alle dette snakket om kjempeaktive bebiser. Jeg kjenner bevegelser og spark flere ganger om dagen, men aldri lenge om gangen og sjelden skikkelige spark. Sånn har jeg hatt det hele tiden.

Kjenner jeg blir litt stressa av det, men jeg husker at det var sånn med min forrige også så prøver å ta det med ro. Skal til jordmor på tirsdag så skal lufte det litt med henne da.

Skrevet

Bevegelsesmønsteret har endret seg her etterhvert som vi kommer nærmere termin. Nå har jeg ca 6 uker igjen, og bevegelsene er mindre enn før, men mye sterkere på en måte. Jeg kjenner ikke spark hele tiden, det kan gå timer mellom hver gang, men jeg merker mer at hun strekker seg og at det er mer "glidende" bevegelser på en måte. Hun ligger i tverr eller skråleie, så vet ikke om det har noe å si at jeg ikke kjenner mye liv. Men, hun har det bra, det bekreftet jordmor for to dager siden:)

Skrevet

Hei:-)

Jeg trodde det var 10 spark om dagen fra uke 28. Har tenkt at en skal kjenne bevegelser med jevne mellomrom.

Jenta i magen min har aldri sparket mye. Kjenner ho snur seg og beveger seg der inne. Dette kjenner jeg jevnt i løpet av hele dagen, men plutselig har ho sovedager innimellom og da er det ikke mye jeg kjenner. Bare at ho kan snu seg en sjelden gang.

Babyen i magen trenger ikke sparke så mye, men du skal kjenne etter bevegelser og se om det er liv der inne. Jeg har ventet på spark i blæra, ribbena, føtter som stikker ut i magen osv. Har ikke vært noe sånn her. Jeg er 4 dager på overtid i dag og jenta i magen koser seg og har det helt topp. Ho vil jo ikke ut engang. He he.

Jeg har snakket med jordmor om bevegelsene jeg kjenner og bare jeg kjente liv, at ho snudde seg og sånn så var det bra. Synes ikke det gjør noe at ikke ho klatrer i ribbena mine. Stol på det du kjenner og ikke hør så mye på venninnene dine. Mange som har rolig baby i magen.

Bare husk å kjenne etter liv gjennom dagen. Jeg har lagt meg på sofaen noen ganger og vekket ho for å sjekke.

Lurer du på noe så snakk med lege eller jordmor. De vet hva som er vanlig og ikke. Ikke hør for mye på venner. Det kan fort gjøre deg usikker og husk å stole på deg selv.

Lykke til de siste ukene nå:-))))

Skrevet

Hehe... Akkurat sånn er det her også! ventet og ventet på sparkene i blæren og ribbena som jeg husker var så vonde med de andre og som jeg ærlig talt gruet meg veldig til, men nei... I høyden dytter hun seg opp i ribbena, men spark opp der har jeg kjent kanskje 2-3 ganger og da for flere uker siden når hun hadde større plass. Ikke kjent noe mot blæren i det hele tatt. Ganske deilig da! :-)

Skrevet

Jeg tenkte det samme når jeg leste innlegget ditt Alva. Er jo akkurat sånn jeg har det. Og så lenge babyen har det fint og vokser godt så har jeg ikke bekymret meg så veldig. Synes det er litt godt at ho ikke "ødelegger" alt jeg har der inne. He he.

Skrevet

Jenta mi lager heller ikke sirkus.

Men mer bevegelser.Eller kjenner liksom at hun glir inni der.Men hun har sine perioder.Men kjenner aldri kjempe masse spark over en lang periode.Men alt er helt normalt.

Jeg har også vært på føden ett par ganger pga lite liv og da sa de at når man kjenner liv skal man legge seg ned å kjenne 10 spark i løpet av to timer!

Skrevet

Nå har du allerede fått mange svar, men det gjør sikkert ikke noe med ett til:)

Med førstemann hadde jeg det også slik. Kjente noe hver dag, men kan ikke huske at jeg kjente så mye spark, mest rolige bevegelser. Nå hadde jeg morkaka mot magen sist, så det hadde sikkert noe å si.

Prøvde ta det litt med ro noen ganger i løpet av dagen og kjenne etter hvis jeg ikke kunne huske å ha kjent ham. Dyttet litt, drakk litt isvann eller brus. Men kan ikke huske at selv etter brus at han sparket ti ganger i løpet av 15 minutter. Da skulle jeg stå på med dytting og pirking iallfall.

Jeg har fått en ganske rolig gutt på utsiden av magen også:) Så det kan jo være en mager trøst selv om det ikke er noen garanti:)

Skrevet

Godt å høre at det er flere rolige babyer der inne i magene ja :) Tassen her har vært veldig rolig hele tiden. Sparker egentlig lite, men kjnner jo de glidende bevegelsene dere snakker om. Plutselig stikker rumpa ut på den ene siden og så kommer det en fot ut på andre siden :)

Tenker som så at så lenge jeg kjenner bevegelser hver dag, så er det nok som det skal være. Innimellom har han jo veldige rolige dager og det kan gå noeon timer mellom hver gang jeg kjenner bevegelse, men oftest når jeg får lagt meg ned så begynner han å bevege på seg :)

Skrevet

sånn har eg og det.. ufatteligt lide liv.. har og våre inn og ut at nettsider å lest. men har en dopler som får opp hjerterytmen å så hørre eg den så då blir eg ikke så fort stressa.. tenke bare at han ligge med ryggen mot magen min. å spenne innover. men ska ta det opp me jordmor når eg ska der den 28. då e eg 32 vege på vei..

han har alltid våre rolig.. og morkaka ligger ikke foran..

Skrevet

Beklager at jeg svarer selv om jeg er en av dem som kjenner mye liv;)

Mitt forrige svangerskap var helt annerledes enn dette. Kan ikke huske at jeg kjente så mye liv..og jeg var mye mer bekymret da enn jeg er nå.. Så jeg skjønner deg godt. Hadde BIM vært til da (var ikke det som jeg kan huske), ville jeg nok ikke orket å lese alle de inleggene fra folk med hyperaktive barn...

Men ut kom en frisk og rask babygutt på 4,2 kg. Og han hadde iallfall ikke problemer med å være aktiv i ettertid;)

Du har nok bare en bedagelig unge...

Skrevet

Ja, babyen min er veldig rolig. Kjenner litt bevegelse nå og da i løpet av dagen, men ikke mye. Først på kvelden, ved 22-tiden ca, begynner det å bli mer aktivitet. Da romsterer babyen gjerne rundt i en halvtimes tid, før det igjen blir rolig. Har bare opplevd vonde spark en 4-5 ganger. Er nå i uke 40.

Skrevet

Her er det heller ikke mye spark, og har aldri kjent noe helt opp til ribbena..

Men kjenner at hun snur seg, sklir liksom der inne, men sjelden ordentlige spark.

Vært noen dager der jeg har vært svært bekymra pga lite liv, men har ikke vært å sjekket det, da hun har begynt å bevege seg når jeg har lagt meg strak på sofaen.

Skrevet

Tusen takk for mange fine svar! Også fra deg med aktiv baby ;) Hehe...

Er rart med det.. i blant føler man at man er den eneste med det ene eller andre "problemet", men det stemmer jo heldigvis sjelden.

Jeg får nyte de bevegelsene jeg kjenner, puste rolig, bruke doppleren de dagene jeg virkelig er bekymret og heller ta dette opp med legen på kontroll om to uker. Hun er veldig opptatt av at jeg skal være harmonisk, blid og positiv hele tiden men det er jaggu ikke lett ;)

Gjest thricane
Skrevet

jeg har også en rolig jente i magen, hun sparker lite, bare dytter litt oppover i magen innimellom. jeg har ekstra oppfølging pga tidligere HELLP og i dette svangerskapet har jeg litt vekstavvik på MAD. i følge legen jeg er hos på UL, så skal man kunne kjenne 10 spark i løpet av 2 timer hvis man ligger og kjenner etter. han har dyttet litt på henne på UL også, og da ser det heller ut som hun blir irritert over at noen vekker henne. hehe. uansett har jeg en bra PI verdi og forsterlyd, og det er jo dette som viser om babyen har det bra.

hadde det ikke slik med førstemann, da lurte jeg aldri på om det var liv nok, for han sprellet hele dagen. men nå må jeg sette meg ned noen ganger, drikke noe kaldt og søtt, eller spise noe med krydder, og dytte på magen for å få den responsen jeg vil ha.

jeg forstår deg godt, for selv om de konstanterer at alt er bra på UL, så er man jo naturlig nok engstelig for den lille når den gir så lite tegn på at den er der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...