Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jenter!

Er det noen som vet om man må ligge i ro etter at man har tatt cyclogest?

Fikk beskjed av sykepleier i Haugesund at det ikke var nødvendig, men nå har jeg lest enkelte steder at man skal ligge i hele 30 min???

Noen ganger når jeg har tatt det om kvelden, så har jeg sittet normalt etterpå. Forvirrende når man får forskellige svar!

Testet positivt på rugedag 10 etter fryseforsøk, så håper så inderlig at alt går rette veien. Trist hvis dette med cyclogest og ligge etterpå i 30 min har ødelagt alt!

Håper noen kan svare meg på dette!:)

Skrevet

Jeg spurte sykepleieren og fikk vite at jeg skulle ligge i 15 min.

Er det på sykehuset eller hos Hausken du går i Haugesund?

Skrevet

Det er på sykehuset:)

Jeg har stort sett ligget i ro etterpå, men det er kun fordi jeg tenkte det er greit siden det er andre forsøket mitt. Jeg brukte nemlig progestan på første forsøket, og da fikk jeg beskjed om å ligge 15-20min. Så derfor har jeg bare gjort det denne gangen også, selv om sykepleieren sa til meg at jeg ikke trengte.

Men noen kvelder har jeg ikke hatt mulighet til å ligge, og da lurer jeg på om det har noe å si?

Skrevet

Kan noen forklare hva som er forskjellen på Progestan og Cyclogest? Har brukt Progesten de 4 første forsøkene, og skal nå bruke Coclogest.

Skrevet

Jeg bruker også cyclogest. Føler jo at det renner fort ut igjen om morgenen, men den om kvelden tar jeg rett før jeg legger meg, sånn at den får bli der inne hele natten ;-) Men har ikke lagt meg ned om morgenen, nei...tror jeg skal begynne med det fra nå av. stille klokken litt før og legge meg 20 min.

Vet ikke helt hva som er forskjellen på progestan og cyclogest, men kan tenke meg det er merket. Men kanskje også litt innhold? På hausken har jeg fått cyclogest hver gang.

Skrevet

Vet du om det er spesielt nøye at man tar cyclogest til akkurat samme klokkesett hver dag? Eller kan man kan ta det på forskellige tidspunkt så lenge man tar morgen og kveld?

Skrevet

Jeg aner ikke, men har selv ikke tatt det til samme tid...det har nok variert en del. Men tenker at det viktigste vel er at man får dosen to ganger til dagen?

Skrevet

Etter å ha tatt Cyclogest skal man ligge i ca en halv time (det var beskjeden jeg fikk), dette er for at mesteparten av virkestoffene skal få trenge inn i slimhinnene før man begynner å bevege seg (slik at kapselen ikke beveger seg i feil retning før den er oppløst) eller går på do (slik at kapselen rett og slett kan falle ut).

Når vi først tar progesteron for å støtte en evt graviditet så er det et poeng å sørge for at kroppen får mest mulig jevn dose utover hele døgnet, så det beste er å ta dem ved jevne mellomrom (hvis man tar dem to ganger om dagen betyr det at man tar dem hver 12.time).

Jeg setter klokka en halv time før jeg skal opp, tar kapselen og småsover til klokka ringer igjen. Om kvelden tar jeg det for det meste på riktig tid - men det er ikke krise om det blir pluss/minus en time eller to av og til.

Skrevet

Progestan (de jeg har hatt, i alle fall) har 100mg Progesteron, Cyclogest har 400mg. Det kan også være forskjellige typer Progesteron, evt forskjellige fremstillingsmåter, men det vet jeg ikke noe om.

Skrevet

Det er heldigvis svært lite sannsynlig at det du nevner kan "ødelegge alt". Kroppen vår skal jo produsere hormoner på egen hånd også (i alle fall etter et ordinært forsøk, for da har kroppen gått gjennom alle de vanlige stegene før en graviditet), tilskuddene vi får etter innsetting er ekstra støtte for å legge til rette for at vi skal bli gravide og holde på graviditeten.

Hvor langt er du på vei, da?

Skrevet

Skal ta test imorgen:)

Tok en på dag 10, og den var positiv (tok den digitale). Ikke tegn til at mensen kommer heller, men får bare vente til imorgen å se hva testen svarer da:):):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...