Sofapute Skrevet 24. mai 2009 #1 Skrevet 24. mai 2009 Babyen har ligget med hode ned de siste mnd, men i går kjente jeg at det skjedde noe rart..kjente ikke igjen kroppsformen på ham. var liksom tomt der rumpa hans pleier å ligge.. og i dagmorges da jeg lå på ryggen begynte babyen og hikke, og jeg kjente tydelig at han har snudd seg i seteleie! Har aldri opplevd dette før. legen sa til meg på forrige kontroll at han ikke skulle snu seg mer nå... Hva betyr dette? Jeg er 35+5 i dag.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 24. mai 2009 #2 Skrevet 24. mai 2009 Har fortalt tidligere om hva gynekologen min sa.. For min baby hadde "nesten" festet seg allerede uke 32. Jeg ble så glad og sa: da kan den vel ikke snu seg til sete igjen? Men han fortalte at han hadde opplevd babyer som snudde seg til sete UNDER fødsel, så man kan ikke si med sikkerhet at den blir værende i hodeleie. Nå har min snudd seg et par ganger til etter den tid, så nå ligger den heldigvis riktig vei:) Få det sjekket du, for man kjenner det jo godt når ting forandrer seg:)
juli-jenta Skrevet 24. mai 2009 #3 Skrevet 24. mai 2009 Jenta mi ligger sånn delvis på tvers, det har hun gjort i lang, lang tid nå. Jeg kjenner tydelig hodet hennes på høyre side ved navelen og ryggen som ligger opptil ribbena mine, og bena som sparker nede på høyre side. Dette har også blitt bekreftet med ulyd og hos jordmor. Nå har hun 40 små dager på å komme seg riktig vei, håper virkelig det, ellers så skal mor ha keisersnitt. Tar ikke sjansen på å føde dersom hun ikke kommer med hodet først. Jeg kjenner flere som har vellykkede setefødsler, men når jeg har lest om risikoer rundt dette så tør jeg ikke ta sjansen, rett og slett.
Sofapute Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 24. mai 2009 takk for svar Får ringe jordmor i morgen og høre hva hun sier. Er helt uaktuelt for meg å føde i seteleie, selv om det finnes solskinnshistorier om det også. Hadde en hard fødsel sist og har slitt litt med å komme over den. Skjønner ikke helt hva gutten min holder på med...hehe Har ligget helt likt i minst 2 mnd, for så og snu seg nå? rare skaningen min Får bare satse på at han snur seg igjen.
Gjest Skrevet 24. mai 2009 #5 Skrevet 24. mai 2009 Tror ikke du trenger å ringe jordmor altså ;-) Du er jo andregangsfødende og da er det ikke uvanlig at de kan snu på seg helt fram til termin. Jeg hadde selv en som lå på tvers på kontroll i uke 36 (nr 2) og JM sa bare at det var ikke noe å bry seg om siden jeg hadde født før, var først etter 37-38 fullgåtte uker de evt bekymret seg for tverrleie/seteleie for fleregangsfødene. Sist gang, med nr 3, så husker jeg han snudde seg fra hodeleie til seteleie i uke 39, lå slik i en dag og snudde seg tilbake til hodeleie.
tuttifrutti84 Skrevet 24. mai 2009 #6 Skrevet 24. mai 2009 At han ikke skulle snu seg mer nå? hvordan kan legen si det egentlig? når han faktisk har snudd seg? hehe. Alle svangerskap er jo forskjellige og det er ikke akkurat noe fasitsvar på ting. Du skal nå ihvertfall ikke bekymre deg! Jeg er i uke 35 og min har liggi i seteleie hele tiden. Enten så snur de seg eller så gjør de det ikke,men har hørt om mange som opplever at babyen snur seg riktig vei bare få uker før fødsel. Så vi får bare vente i spenning uten bekymringer så ordner alt seg veittu;)Vi skal nå bare være glad for at den kommer ut i det hele tatt:)hehe. lykke til!
Sofapute Skrevet 24. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 24. mai 2009 Han sa også at barn nr 2 aldri fester seg. synes nå jeg hører flere som venter nr 2 hvor hodet faktisk har festa seg... merkelig skrue han der legen min visst. Jaja, godt at jeg har 1 hel mnd igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå