Gå til innhold

Kan man kjenne at man modnes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at noen har skrevet at sex bare gir masse kynnere, mens andre sier at de kjenner at de modnes av det. Hvordan kjenner man forskjellen på om man modnes eller om det bare er kynnere/maserier (og hva er forskjellen på kynnere og maserier forresten)

Er det sånn at dere kjenner det nedentil samtidig, eller er det bare antakelser at det modnes seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg på også. Har vært plaget med masse kynnere de siste 2 månedene, men de siste par ukene har det begynt å stikke nederst i livmoren- nederst i åpningen på en måte :) Merker det godt når jeg ligger eller når jeg går. Hadde vært greit om dette var modning ja :)

Skrevet

Hei, når jeg har hatt vanlige kynnere blir magen bare hard, det er ikke vondt bare lettere ubehagelig og jeg blir gjerne sittende å vente på at magen skal slappe av igjen.

Når jeg har hatt maserier/modningsrier får jeg menssmerter, magen blir mer og mer hard, får smerter som rundt et belte mellom navelen og skamben et sted, disse smertene går, som sagt, som et belte rundt magen, og setter seg i korsryggen. Hele greia bygger seg opp, når en topp, og dabber så av igjen. Kommer med ujevne mellomrom (alt fra 3 min til 15 min i mellom hos meg).

Jeg må ikke puste meg igjennom disse smertene, men de er vonde nok likevel. Mange har ineffektive rier i dager og uker. Mine rier har vært effektive, da det har modnet og blitt åpning og livmorhalsen har flyttet seg nedover og peker mot skjeden. Jeg er i uke 38+4 nå. Var i uke 38+1 da jordmor sjekket modning.

At riene mine modnet livmorhalsen var bare en antagelse fra min side, men jordmor kunne bekrefte at de sterkere smertene som også satt i ryggen og som et belte rundt magen, faktisk var effektive, og at jeg nå ikke burde drøye å med å dra til sykehuset hvis riene skulle skulle komme jevnt igjen, da vi i min familie er kjent for styrtfødsler...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...