Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før to-åringen har glemt hvordan det varå være enebarn?

Pennuna

Anbefalte innlegg

Guttungen vil være to og et halvt år når han blir storebror. Tenker selvfølgelig mye på om det blir problemer med sjalusi og hvordan han vil komme til å ta det? Når kan jeg forvente at han ikke lenger husker hvordan det var før lillesøster kom?

Fortsetter under...

Vet ikke helt om hun husker det eksakt men storesøster skjønner at hun har "mistet" noe. Hun var 2 år og 10mnd når lillesøster ble født, var tørr og la seg greit, kunne kle seg selv osv. Og i starten gikk det veldig fint men når jeg begynte å jobbe etter et år og forventet at hun kledde seg selv om morgenen fordi det kunne hun og vi hadde liten tid... Da ville hun at jeg skulle gjøre alt og satt seg helt på bakbena. Men ser jo at slik er lillesøster også nå når hun er 3,5 så det kan være alderen. Men når vi fortalte at det kom en baby til stønnet storesøster og sa at da blir det enda mindre tid til meg... For babyen trenger mest hjelp, og lillesøster trenger mye hjelp og da er det ikke noe igjen til meg. Så vi har jobbet litt med å vise at hun får annen type hjelp enn "de små", hjelp med lekser og skole osv. Må likevel passe på at hun får endel alene-tid med meg og pappan.

De er jo små så man må bare passe på å ikke løfte, bære,ordne og ta seg av den lille alt for mye!

Min var 2 år to dager etter at lillemann ble født, det gikk kjempefint,bedre enn forventet! Bendik som den lille heter lå jo i vuggen sin så da kunne jeg passe på å gi storebror all den oppmerksomheten han trang...og omvendt mens storebror var i barnehagen!

Nå er lillegutt 14 mnd og har gått i barnehagen siden han var 9mnd,det går supert! Guttene leker og koser seg sammen allerede og det er sååå godt å se! (at de ikke MÅ konkurere om oppmerksomheten hele tiden...) Lykke til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...