karro86 Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 Var hos jordmor paa fredag og hun maalte og kjente lenge paa magen. Kom fram til at sf-maalet var hoyt og hodet kjentes stort ut!!! Hun virket ikke saa veldig bekymret, men henviste meg allikevel til ny ultralyd. Ble ikke umiddelbart panikkslagen, men kjenner det henger over meg naa. Hvorfor er barnets hode stort?? Noen med lignende erfaring? Hun mente vel at hodet varierte veldig i str paa dette stadiet. Men ser jo for meg hodet er kjempestort!! Er naa i uke 32.
-dolly- Skrevet 25. mai 2009 #3 Skrevet 25. mai 2009 Hei. Jeg fikk samme beskjeden i mitt forrige sv.skap, ble sendt til ul men alt viste seg å være i orden. Lykke til :-)
Gjest Skrevet 25. mai 2009 #4 Skrevet 25. mai 2009 Jeg har to fødsler bak meg. Nr 1 var 35 rundt hodet, og nr to var 38 cm. Det var ganske stort md 38 visstnok. Fødselene tok 5 timer m nr 1 og knapt 4 med nr 2. Men jeg syns nr to var litt vondere på slutten. Vet ikke hvor stort som regnes for stort. Kanskje google litt.
karro86 Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2009 Ok, takk for svar Min forste var bare 34 cm i hodet saa forsto liksom ikke hvorfor hun skulle vaere saa mye storre. Det var tidlig i svangerskapet mistanke om for mye vann i hodet, noe som ble avkreftet 2 uker etterpaa. Saa jeg hadde liksom lagt den bekymringen bak meg, men naa ruller alt fram igjen! Vet jo at vannhode i dag ikke er noe saerlig alvorlig saa lenge det blir tatt hand om, men man vil jo gjerne helst faa et helt friskt barn! Syns det var saa lenge aa vente 3 uker paa ultralyden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå