Caity<3 Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 tror dere det er lurt? en eller annen storbvy i uke 35. en liten kjæreste tur før den lille kommer liksom... jeg vet ikke jeg... har jeg i det hele tatt lov å fly i uke 35? Noen som vet? erfaringer...litt usikker.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 23. mai 2009 #2 Skrevet 23. mai 2009 Jeg tror de ulike flyselskapene opererer med ulike regler angående når de innfører flyforbud for gravide. Lurt å sjekke før man bestiller ) Også har jeg hørt det er lurt å ta med dokumentasjon på termindato (feks helsekort) så man ikke blir nekta inngang i innsjekking.... Hvis formen er fin og bekkenet/ryggen tåler litt trasking så ser jeg ikke noe i veien for en storby-tur? Hadde ønska å gjort det selv hvis ikke ryggen hadde krangla litt.. Men har ingen erfaringer altså Evt god tur da )
Caity<3 Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2009 takk takk, ja formen er jo så langt super..er i uke 31 nå, så om det holder seg sånn så går det jo ann... takk for tips;-D
Golfkone Skrevet 23. mai 2009 #4 Skrevet 23. mai 2009 Hei! Jeg var selv på storbyferie i uke 34-35, og det gikk veldig fint. Nå har jeg hatt et fantastisk svangerskap så langt, og det var ikke noe problem for meg å traske rundt på de diverse sightene hver dag. Flyturen ned ble det ikke satt spørsmål ved hvor langt jeg var på vei eller i hva slags form jeg var i, men en sur flyvert spurte meg om jeg hadde fått godkjent flyreise av legen min på vei hjem. Det holdt at jeg sa ja... Men mitt råd er at du sjekker med flyselskapet (for det er som de andre sier ulik praksis på de forskjellige selskapene) og at du får med deg en skriftelig godkjennelse fra din primær lege i tilfelle du skulle få spørsmålet. God tur!
Juni1180 Skrevet 23. mai 2009 #5 Skrevet 23. mai 2009 http://www.lommelegen.no/322877/flyreise-og-graviditet
Fraulein Skrevet 23. mai 2009 #6 Skrevet 23. mai 2009 Etter min opplevelse i går ville ikke jeg rådet noen til å reise utenlands så sent i svangerskapet... Jeg har ikke hatt noe galt i hele svangerskapet så langt, småplager ja men ikke mer enn andre. Men i går (var da akkurat 34 +0) begynte jeg helt ut av det blå å blø ganske mye da jeg stod i kø for å betale i en butikk(har ikke hatt antydning til blødninger noen av mine tre svangerskap). Ble hentet av ambulanse og er nå innlagt på sykehuset... En har jo aldri ikke noen garanti det er så, men så sent i svangerskapet kan tingene skje fort... Men mye går om man har sin kjære med og har litt is i magen.... Ingen kan ta valget for deg....
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 23. mai 2009 #7 Skrevet 23. mai 2009 Jeg hadde ikke gjort det. Forrige svangerskap endte i fødsel i uke 35. Var i veldig fin form helt til helgen før fødselen. Da begynte jeg å få veldig kraftige kynnere. Og selve fødselen gikk fort. Man vet ikke når den lille kommer selv om man føler seg i fin form.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 24. mai 2009 #8 Skrevet 24. mai 2009 De aller fleste flyselskap har vel en 6-ukersregel. Du får ikke fly med mindre enn 6 uker til termin.. Jeg ville nok heller ikke reist langt avsted så seint.. Men hvorfor maå det være så langt da? Ta inn på hotell i en annen by og kos dere med god mat og kino eller noe.. Hadde ikke klart meg ut på shopping heller, med mitt bekken.. I forrige svangerskap var jeg i superform helt til jeg reiste på ferie og ble gående rundt på Arlanda i flere timer. Etter at jeg kom heim fikk jeg nesten invalidiserende bekkenløsning og klarte knapt å gå i butikken for å handle mat.
Juni prinsesse Skrevet 24. mai 2009 #9 Skrevet 24. mai 2009 Jeg har vært helt fin frem til nå, og så plutselig i uke 35 sa det Pang, og føttene mine er dobbelt så store som de en gang var. Har ett par sko, til nøds to som passer, foretrekker Adidas skoene til samboer når jeg har mulighet. Kan gå en times tid før beina gjør sinnsykt vondt, og må da sitte med dem høyt i 1-2 timer før smertene gir seg... Ikke det beste grunnlaget for en storby ferie spør du meg... ;o) Men jeg håper du slipper unna, for dette er ikke moro. Men SPA ferie hadde kanskje vært noe?! ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå