Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 prøvde manuell,(avent), sist gang,men fikk det liksom ikke til.. noen som har prøvd begge deler? hva syns du var best?
*toppris* Skrevet 23. mai 2009 #2 Skrevet 23. mai 2009 elektrisk, absolutt.... når vi ble innlagt på sykehuset noen dager etter fødselen fikk jeg låne pumpen de hadde der, elektrisk, kjempe effektivt, gikk fort;) så leide en en liten stund når vi kom hjem. Men det kostet jo i lengden, så ble anbefalt å kjøpe en manuell, den funket ikke i det heletatt på meg. Det kom litt ut men tok utrolig lang tid! hadde avent sin manuelle. Så det endte opp med at jeg gav den bort og håndmelket, det gikk mye fortere;) (på lik linje som med elektrisk faktisk;) så denne gangen kommer jeg ikke til å kjøpe/leie noe... kommer til å håndmelke;)
erteposen + 4 Skrevet 23. mai 2009 #3 Skrevet 23. mai 2009 Jeg har fullpumpet, og da kjøpte jeg en stor eletrisk en. Ellers liker jeg best manuell når en bare pumper av og til. En må få til vakumet da.
Mamma Mim Skrevet 23. mai 2009 #4 Skrevet 23. mai 2009 Hver til sitt bruk.. Hadde/har begge deler. Jeg var fryktelig sår i begynnelsen, sopp ol. Da brukte jeg den manuelle, tok litt tid før jeg fikk den til, men når jeg først gjorde det var den kjempe grei. Den elektriske greide jeg ikke bruke mens jeg var sår, da jeg syntes den rykket for hardt, selv på lav styrke. Da var det greiere å justere helt selv med den manuelle. Mens når jeg ikke var så sår, var den elektriske helt flott. Gikk fort og slapp å gjøre jobben selv. Brukte gjerne pumpe etter å ha ammet mini,for å øke produksjon eller når jeg hadde brystspreng og mini ikke var tilgjengelig
AdrenaLine Skrevet 24. mai 2009 #5 Skrevet 24. mai 2009 Jeg har ikke testet enda, men undersøkt ganske så mye. Hørt mye bra om Medela sin, men synes den er ulovlig dyr både å kjøpe og leie. Avent har visst en som både kan brukes som elektrisk og manuell så jeg kommer til å satse på den.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 24. mai 2009 #6 Skrevet 24. mai 2009 Nå har ingenting funket så veldig på meg, har "treige" pupper... ;-) Men den jeg har fått mest utav er helt klart elektrisk. Syns ikke den er så vond heller. Dessuten syns jeg det var utrolig vanskelig å få til ordentlig vakum med den manuelle. Det var aldri noe problem med den elektriske.
MammaMia=) Skrevet 24. mai 2009 #7 Skrevet 24. mai 2009 Meleda har en liten elektrisk pumpe som går på både strøm og batteri. Er kjempegrei å bruke og å ha med når man skal bort. Har hatt både manuell og elektrisk. Sverger til elektriske. Koster litt(tror det er rundt 600 kr i sverige) men er verdt det=) Kjenner fler som har kjøpt den.
HØNAogEGGET *har født* Skrevet 24. mai 2009 #8 Skrevet 24. mai 2009 Brukte avent sin manuelle flere ganger daglig en periode, siden jeg gikk tidlig ut i jobb. Fungerte bra, knepet er å få igang utdrivningen. Det letteste for meg var å pumpe ene puppen samtidig som baby ammet på det andre. Da tømte jeg begge puppene like fort. Litt mer styr å få igang utdrivningen uten baby, men det gikk det også. Har ikke prøvd elektrisk, følte aldri behov.
Gjest Skrevet 24. mai 2009 #9 Skrevet 24. mai 2009 jeg ville definitivt valgt dobbel elektrisk, mer effektivt og veldig enkelt å bruke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå