Gå til innhold

Helene kom til verden 22.5 :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vannet gikk på torsdag kveld rundt 19 mens vi var i middag. Var litt usikker først, men da vi kom hjem var det blitt rosa pg luktet sæd - Så vi dro på sjuekhuset for sjekk, uten rier, og tenkte at vit måte smøre oss med tålamod...Mens vi venta på legen startet riene - og jeg ble lagt inn på føden på Ahus istedet. Der tok riene seg raskt opp, og jeg fikk etterhvert strømpads mot de verste toppene. Det funka supert - helt til 3 av 4 pads slutta å fungere!! Auauau..panikk mellom riene for å fikse til neste ri startet, ikke moro...fikk et nytt apparat takk og lov - men det var også begredelig og slutta å funke pga dårlige kontakter (anbefalte de strengt om å kjøpe nytt hehe) så sambo satt og manuelt slo av og på og styra og årna (holdt han opptatt da iallefall...)!! Riene var mye mer intenst vonde denne gangen enn sist og til slutt brølte jeg etter epidural (på 5 cm åpning etter 4 timer). Men min smarte jordmor lurte meg - hun visste at det kom til å gå fort pga det er nr 2 og hun var inne og røska litt fyfader så vondt! Fortalte at hunmåtte gi meg saltvannsdrypp først og brukte litt ekstra god tid på det (fortalte hun meg etterpå) for innen hun rakk å hente legen var jeg begynt å presse, og 20 min etterpå var jenta ute - presis kl 03.21!! Fikk med meg at hodet kom ut og så magen "forsvinne" siden jeg satt godt oppreist i senga. helt fantastisk!! Rett etterpå kom morkaka, og jeg fikk ikke så mye som en liten rift. Herlig!! Var oppe kl 06 for å finne bleier til vesla da, måtte sove over på føden pga full barsel på Ahus. Og siden har jeg vært oppegående, fikk reise hjem igår kveld rundt 18 og er så glad for å være ferdig, kunne sove på magen og nyte finværet med to små ute på lekeplassen.

Takk for meg her inne - dette var nok min siste fødsel - og lykke til til alle dere andre som ikke har fått gullene deres enda!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at det var oppskriften min som satte det i gang da... ;o)

Gratulerer så hjertelig mye!! Så kjekt å høre!!

Kos dere og nyt dagene :o)

Skrevet

Gratulerer så mye med veslejenta. :o)

Skrevet

Gratulerer med lille Helene! Så godt for dere at det er over nå :)

Skrevet

Gratulerer så meget.. kos dere i sommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...