Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang. urinprøve

Studinen88 m/ gutt i magen ♥

Anbefalte innlegg

Heisann! Etter at jeg fant ut at jeg var gravid, oppsøkte jeg fastlegen min. Jeg var da i uke 8. Han mente at det var best om jeg tok alle prøver og samtlige kontroller hos en helsepark i nærheten. Der har de jordmødre, gynekolog osv, og så klart mer ekspertise samt utstyr. Dette var jeg jo enig i, og jeg tror vel også at de har bedre tid til meg der borte. Så fikk jeg henvisning til gynekologen. Men jeg var så usikker på hva som skulle skje der, ettersom jeg fortsatt ikke har vært på første kontrollen enda, så jeg ringte til jordmor. Hun mente at jeg i alle fall skulle ha en ultralyd for å fastsette termin, og at siden jordmødrene ikke hadde noe kontakt med lab'en, så måtte nok gynekologen også ta blodprøvene av meg. Han har derimot ikke mulighet til å skrive ut helsekortet til meg, men det er vel ikke så viktig enda heller.

Det jeg lurer på er jo om jeg skal ha med urinprøve til gynekologen. Det er jo ikke en "privat ultralyd", men om det er første kontrollen eller ikke vet jeg ikke. Jeg skal sikkert ikke veies heller. Timen hos jordmor fikk jeg ca 4 uker etter denne timen hos gynekologen, som for øvrig er nå til torsdag. Da er jeg 12+5 etter egne beregninger. Og dermed 16, nesten 17 uker når jeg skal til jordmor første gang.

Er det andre som kun har gått til jordmor og gynekolog for kontroller?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...