Gå til innhold

Igangsetting og BMI?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om dette har sammenheng? Skal på overtidsvurdering på mandag, og blir sannsynligvis satt igang da (er da 9 dager over termin). Har en BMI på 34 - er dette noe de kommer til å henge seg opp i? Har født tre barn før, men aldri blitt satt igang, så jeg aner ikke hva som kommer til å skje.

Har også hørt at det ikke er lov å føde i badekar dersom man er overvektig - er det noen som vet om dette stemmer? Takknemlig for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk et ark fra jordmor ved forrige besøk hvor det sto litt ang fødsel i badekar.

Hvem kan føde i vann?

-Kvinne med et normalt svangerskap og forventet normal fødsel.

-Barn i hodeleie.

-Til termin - uke 38-42.

-Ikke beov for medikamentell smertelindring.

-Ikke røykende.

-Ikke vannavgang over 24 timer og blakket fostervann.

-Ikke stor overvekt. (BMI over 30 ved første kontroll i svangerskapet)

Skrevet

Jeg fatter fortsatt ikke hvorfor dette med BMI kan brukes til noe....... BMI er jo bare basert høyde og vekt...... man kan jo være supersprek, topptrent og ha en BMI på 30....!!?? den tar jo ikke hensyn til hva som er fett og hva som er musklatur!?

Det må da kunne gå an å gjøre en individuelle vurdering......!? nei huff BMI er bare tull spør du meg!!

Men hvorfor skal ikke de som har bmi over 30 føde i badekar!? fordi det ikke er plass da eller!? NEI huff!!

Skrevet

Nei vet du at det er et godt spørsmål,og det skal jeg jammen meg spørre om neste gang jeg får mulighet.

Kan ikke si jeg forstår det med røykinga og badekar heller jeg da men :)

Skrevet

En igangsatt fødsel blir regnet som en risikofødsel uansett, og skal følges tettere enn en "vanlig" fødsel. Derfor kan man ikke føde i badekar når man er satt igang. På mitt sykehus har de ikke restriksjoner i forhold til vekt og badekar, men det må jo være god plass i badekaret.

I forbindelse med mine fødsler - begge igangsatt - har ikke BMI vært noe tema, og jeg har 41 :-P

Lykke til med nært foratående fødsel :)

Skrevet

Jeg ble satt igang en uke over tida forrige gang pga litt høyt blodtrykk og protein i urinen.. Ingen nevnte et ord om bmi eller vekt for den saks skyld. Kan ikke forstå sammenhengen mellom bmi og igangssetting. Og heller ikke at man ikke får føde i badekar? Høres helt merkelig ut! Har svangerskapet vært fint og forløpet normalt, så er jo det det viktigste!

Oi, så nettopp på datoen for innlegget ditt, du har vel kanskje født og fått alle de svarene du trengte:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...