Springbaby2012 Skrevet 23. mai 2009 #1 Skrevet 23. mai 2009 Dere som har termin i begynnelsen av 1.juli, og har søkt om fødselspenger og permisjon ift de nye reglene. Har dere fått noe info fra NAV om hva som skjer dersom dere føder før termin (Altså i slutten av juni). Nå som vi har søkt har de jo tatt utgangspunkt i den bekreftelsen på termindatoen. Men sjekker de dette i ettertid, eller er det en automatikk i at NAV får info om når barnet blir født? Blir det automatisk justert tilbake til de gamle reglene slik at far bare får 6 uker da eller? Noen som vet?
madam81, 2 blå og 1 rosa:) Skrevet 23. mai 2009 #2 Skrevet 23. mai 2009 Dei nye reglane gjeld kun viss vi føder etter 1. juli, er ikkje nok å berre ha termin etter denne datoen. Eg har termin 6.juli så eg skal knipe igjen så godt eg kan, hadde vore kjekt for far å få desse ekstra 4 vekene.
liten spire Skrevet 23. mai 2009 #3 Skrevet 23. mai 2009 nav får melding fra sykehuset når babyen blir født detter er pga barnetrygdt osv er ikke sikker men tror det blir justert tilbake til 6 uker hvis du plutselig føder i midten av juni i stede for juli.
Springbaby2012 Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2009 Takk takk! Med min flax så føder jeg sikkert 30.juni!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå