Gå til innhold

Jeg trenger en solskinnshistorie nå :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå prøvd å bli gravid siden mai ifjor, og nå har det gått over 1 år. Har veldig lange sykluser (35-46 dager), og usikker på når EL er. Testet hver dag hele syklusene før, men ble så lei av å tyde disse strekene at jeg orker ikke det mer. Var hos legen i Januar, og hu sendte henvisning til GYN, så fikk brev de rom at jeg ble lovet "behandling" i løpet av Juli.. Og det nærmer seg med stormskritt..

Noen som trror jeg bare trenger Pergo evnt for å lykkes? Er snart 22, og samboer 25, så er jo i vår beste alder sånn sett :).. men, enda ingen klaff. Har et lite håp hver mnd, hvor syklusen blir lengre og lengre, og blir like skuffa hver gang mensen kommer.

trenger en liten solskinnshistorie om folk som ble gravide etter lang tid? Evnt startet utredning og kun trengte litt hormoner? Eller det dere har å komme med for å få meg til å ha litt mer håp :)

Og noen som vil fortelle hva som skjer første time til utredning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Seeya!

Kjenner meg litt igjen i historien din. Er utrolig slitsom følelsesmessig å prøve så lenge!!

Vi prøvde også et år med førstemann, og da hadde jeg helt håpløse sykluser. Alt fra 6 uker til 3,5 måneder. Etter 11 mnd ble jeg henvist til fertilitessenteret på Ullevål og en privat gynekolog. Så, helt plutselig noen dager etter vi fikk svar på henvisningen med time en måned senere ble jeg gravid! Det var en måned jeg ikke styret med EL tester eller temperatur heller. Da jeg ringte for å avbestille timen, så sa de at dette skjedde ofte, at når man fikk time for utredning slappet man av, og vips ble man gravid. (Litt søkt forklaring, kanskje).

Håper det kan muntre deg litt opp. Denne gangen tenkte vi at det sikkert kom til å ta laaaang tid med prøving igjen, men jeg ble gravid på første skikkelige pp :) Det eneste som var annerledes denne gangen var at jeg nå går på stoffskiftemedisin, og at jeg mest sannsynlig hadde lavt stoffskifte sist vi prøvde. Det er en vanlig årsak til uregelmessige sykluser. Så pass på å måle det med en blodprøve hvis det ikke allerede er gjort!

Lykke, lykke til. Prøv å holde motet oppe, og tenk så lite som mulig på prøvingen. Kanskje tom ta noen bim pauser at og til.

Stor klem

Skrevet

Takk for svar, og ønsker meg flere "solskinnshistorier" som dette :)

BIM er litt skummelt for en prøver, men føler jeg har fått et veldig realistisk forhold til BIM likvel. Sitter mest på anonymforumet og leser da jeg er innom her egentlig. Skal man bare lese om graviditet blir man jo gaal.. og tenker på det hele tiden..

Men, uansett, flere gode historier mottas med takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...