*Mamma09* Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Jeg er 32 uker på vei og har gått opp 7 kg. Lurer på hva jeg kan forvente de siste ukene. Skjønner at dette er veldig individuelt men spør alikevel. Hvor mye har dere gått opp de siste ukene mot termin? Nå og i tidligere svangerskap.. Takk for svar =)
straks4 Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Jeg har siden uke 33 gått opp 5 (!) kg. Jeg har nå to uker til termin. To av kiloene har kommet den siste uka, og er stort sett vann....
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 23. mai 2009 #3 Skrevet 23. mai 2009 Jeg gikk opp 15 kg frem til uke 29-30 (lenge siden jeg har veiet meg). Masse vann i kroppen. Men nå har vekten stoppet opp. Merker det på klærne og matlysten har stagnert. Den er ikke blitt dårlig direkte, men spiser regelmessig og kanskje litt mindre enn hva jeg gjorde for noen uker siden. Dette hendte sist også. Det med vekt og mage er vel så individuelt. Noen får mage raskt (meg) og legger på seg masse med en gang. Andre får det mot slutten. Og noen har det vel jevnt fordelt over hele svangerskapet.
junibebis:) Skrevet 23. mai 2009 #4 Skrevet 23. mai 2009 Etter uke 28 har jeg lagt på meg ca 4 kg.. Er nå i uke 38. Har virkelig stoppet opp de siste ukene, glad for det:)
*Mamma09* Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2009 Ja, for la på meg 7 kg fra uke 13 til uke 26. Men nå har jeg ikke gått opp noe mer. Har det litt sånn som deg, lite matlyst, spiser jo, men ikke mye.. Blei litt bekrymret for at jeg ikke gikk opp noe mer. Men legen sa det ikke var noe farlig. Babyen tar vist bare av mine fettreserver og det er like greit. Men det var derfor jeg lurte på hva man kan forvente å legge på seg de siste ukene. Dette er jo selvfølgelig individuelt men er moro å se hvordan det kan gå Takk for svar
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 23. mai 2009 #6 Skrevet 23. mai 2009 ja, ikke sant. Så lenge man spiser sundt og regelmessig, så får babyen det den trenger. Jeg bekymrer meg ikke for at jeg spiser mindre. Jeg har derimot fått lyst på mat som er sunnere. Spiser mer frukt og grønt merker jeg. Så det er vel bra
Gjest Sauen er fødeklar! Skrevet 23. mai 2009 #7 Skrevet 23. mai 2009 Hadde gått opp 7 kilo når jeg var 30 uker, har nå gått opp totalt 9,5 kilo så 2,5 kg siden den gang.
Ayka 09+13+14 Skrevet 23. mai 2009 #8 Skrevet 23. mai 2009 Fra uke 32 frem til nå (er 38 + 4) har jeg bare gått opp 2-3kg!! Trodde selv at det meste av vektøkninga skulle komme i akkurat denne perioden,men det meste la jeg på meg før uke 32...
Mammarama=) Skrevet 23. mai 2009 #9 Skrevet 23. mai 2009 Fra uke 28 har jeg faktisk gått ned 2 kg, men det skylles nok at jeg har fått endel av kvalmen tilbake.. Jeg hadde til uke 28 gått opp 9 kg og ligger på 7kg opp ved fullgåtte 34 uker.. Men magen vokser, så jeg stresser ikke.. Får nå i meg endel mat i løp av dagen, og det er sund mat..Da jeg blir kvalm ved bare tanken på snop og chips..
imoen Skrevet 23. mai 2009 #10 Skrevet 23. mai 2009 Det sies vel at de fleste har lagt på seg 75-80% av total vektoppgang innen uke 32. Noen er jo klart mer uheldige og får en god del vann i kroppen på slutten,noe som kan være slitsomt, men de fleste har altså lagt på seg rundt 2/3 av det de skal innen uke 32.
Mamma_til_isabella Skrevet 23. mai 2009 #11 Skrevet 23. mai 2009 Det er så veldig inviduelt.Men i boken til Gro Nylander står det at innen uke 32 har de fleste lagt på seg 75% av den totale summen. Så da står det 25% igjen.Men det kommer jo an på for mange får mye vann i kroppen og det veier....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå