Gå til innhold

Husk at 3-hjulinger velter lett når en store-bror/søster skal titte i vogna..

Anbefalte innlegg

Har to venninner som har opplevd at vognen har veltet når en stolt søster dro seg opp og stod på tå for å titte på den lille som lå i vogna.. har ikke tenkt på dette før, men kanskje lurt å velge en stabil 4-hjuling når man har flere barn.. Gikk heldigvis bra begge gangene men satte ett støkk i foreldrene!

Fortsetter under...

Hvor mange forskjellige vogner med 3 hjul finnes det, og hvor mange forskjellige med 4 hjul finnes det???

Mange, og de har en ting til felles og det er at de er alle ulike.

Du kan da for pokker ikke slå alle 3-hjulinger under en kam.

Det samme med 4.hjulinger også.

Ja noen med 3 hjul velter, men det gjør også noen med et hjul ekstra.

Slike innlegg er det teiteste og minst gjennomtenkte jeg leser.

Synd at dine venninner hadde dårlig opplevelse med sine vogner, men ikke skyld på antall hjul. Skyld på dårlig konstruksjon av understellet og galt tyngdepunkt.

For er det riktig laget er vogna dønn stødig uansett.

Skal du ha en vogn som tåler å bli trekt ialle rettinger, urolige unger og masse tyngde på håndtaket så går du for en TFK.

tror vel HI mente å gi et hyggelig, velmenende råd, og da er det utrolig at dyu svarer på den måten frokostquiz.. nå kom jeg på horfor jeg velger forum uten anonymknappen gitt..

Takk for innspillet, HI, det var en viiktig tanke!

Man da er det vel bedre å fokusere på at en også bør sjekke stabilteten sidelengst også, ikke bare slå alle med samme antall hjul under ett.

Det er nok veldig mye falsk trygghet ute og går blant 4-hjulinge-eiere hvis antall hjul er det eneste som teller.

Synest det bare er helt feil fokuspunkt.

Antall hjul har ikke alt å si.

Si at veninnene dine bør teste en P&T vibe :-) Makan til stabil trehjuling skal du lete lenge etter. Aner ikke hvor mye leg hang på håndtaket eller eldstemann hang på siden uten at den rikket seg.. Så ikke alle trehjulinger er ustabile.. MEN man må lære seg en teknikk med å kjøre de, opp på fortauskanter osv.. Det er noe heelt annet enn firhjulingene sånn sett..

Jøss det var da veldig til angrep fra frokostquiz da... Skjønner du har en trehjuling du er fornøyd med, men dette innlegget var kanskje ment på noen av oss som ikke har kjøpt vogn enda, og som syns det er vanskelig å finne fram i vognjungelen.

Er ikke rådet aktuelt for deg frokostquiz, så la vær å les da vel, og ikke fly rett i strupen på folk. Alternativt; si fra på en ordentlig måte!

Takk for tips HI :o)

Annonse

oioioi.. det var ikke ment som noe angrep mot slitne husmødre som elsker 3-hjulingen sin.. (jeg er faktisk en av de). Men som nevnt under et tips til de som ikke har kjøpt vogn enda..

Hadde blant annet OTH til førstemann, og elsker den vogna, men vil ikke velge den igjen til den lille som etterhvert kommer. Vognene som veltet var en OTH og en Quinny.. to vogner jeg i utgangspunktet så på som stabile.. men igjen.. bare husk å sjekke det når man handler :o)

Quinny kjenner jeg ikke til personlig, men da vi kjøpte vår Teutonia fikk jeg høre på en av utstyrsbutikkene her at de skulle slutte med Quinny pga mange tilbakemeldinger om velt. Det ene tilfellet var vist en velteulykke i en barnehage. SKumle greier.

Min mor fortalte meg da at det var velteulykker med 4-hjulinger da vi var små også. Det hendte man hang for mye på håndtaket, spesielt med ungen vendt fra seg... Da blir det fort litt skevt. Uansett tre eller firehjul, det er lurt å være føre var!

Jeg håper ikke slike skrekkhistorier skremmer folk fra å kjøpe den vogna de har lyst på, men heller er med på å skjerpe fokuset og hvordan vi "laster" vognene våre.

Av det antall tosifrede vogner jeg har hatt opp igjennom årene, både med tre og fire hjul. Kan jeg fortelle hvilken av de som har vært nær ved å velte, og det var en Simo kombi. En firehjuling! Det har vært den mest ustabile vogna jeg har hatt!

Er enig med forkostquiz her, det er ikke så sort/hvitt som HI vil ha det til at alle trehjulinger er ustabile og alle firehjulinger er stabile. Det handler heller om hvilken vogn det er, uavhenging av antall hjul. For konstruksjonen har mer å si. Å si det på den måten som HI gjør, er heller å villede folk som er på vognjakt, enn å gjøre dem oppmerksom på nyansene.

Jeg var kanskje litt vel krass, men den klønete måte HI skrev på irriterer bare vettet av meg.

Da er det bedre å skrive det på denne måten: "Har et lite tips til dere som skal kjøpe vogn. To venninner opplevede at vognen dems tippet da eldre søsken lente seg over for å se. Så husk å sjekke stabiliteten sidelengst også når dere er rundt og titter.

Heldigvis gikk det bra med mine venninners barn :o)"

Å si at alle 3-hjulinger veldter lett er ikek særlig gjennomtenkt.

Og til de over her om at jeg tydligvis elsker min 3-hjuling. Jeg kjører Bugaboo.

Annonse

Applaus til ☺ Frokostquiz er best ☺ :)

Hun er nemlig ikke den enste som er lei oppgulpa innlegg på dib

Hadde HI enda hatt hjerne til å informere oss om hvilke/hvilken vogn det gjaldt, så kunne innlegget i det miste hatt en informativ verdi for noen.

Dessuten, dette er et offentlig forum hvor ALLE må få lov til å ha sine egne meninger om de tråder som startes.

Tåler man ikke motbør får man heller la være å starte tråder.

He he, takk for det.

Det var ikke det at hun advarte om vogner som veltet som irriterte meg, det i seg selv er supert å tipse om. Men at det ikke var merkene som avgjorde men at de hadde 3 hjul....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...