Gå til innhold

Dere som har/har hatt krafig bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble dere bra igjen/bedre med fysioterapi behandling eller må det en kiropraktor eller manulellterapaut til?

Er bare i uke 21, og jeg blir verre og verre for hver dag. Nå klarer jeg nesten ikke å gå. Har skikkelig panikk for å bli "invalid". Første time hos fysio er på mandag, men lurer litt på om det i det hele tatt er noe hun kan gjøre for å få meg bra igjen. Kan jo ikke sitte i ro i 19 uker til.....

Trenger litt oppmuntring og gjerne noen solskinnshistorier!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg går på bassengtrening (fysioterapaut som instruktør) holder det i sjakk men jeg måtte til kiropraktor for å få behandling for låsningene. er fremdeles ikke helt bra, tror egentlig jeg ventet litt for lenge med å komme meg til kiropraktoren - men absolutt bedre.

Skrevet

Jeg har gått til Manuell terapaut siden uke16, og føler hun har holdt set i sjakk! Men det går opp og ned hele tiden med dårlige og gode dager! Jeg fant fort ut at jeg selv måtte høre på koppen, og ta pauser helst før det verker! Legg inn minst en hvil på dagen, så kroppen får ladet batteriene!

Nå er jeg i uke33 og har faktisk hatt en bra uke....håper det skal bli bedre mot slutten!!

Masse lykke til!!!

Skrevet

Når man først har fått full bekkenløsning er det lite verken fysio eller andre teraputer kan gjøre annet enn å holde ting i sjakk ved hjelp av muskler.

Om du leser litt om hva selve bekkenløsning faktisk er (selv om det gjerne blir brukt som samlebetegnelse for alle vondter i bekkenområdet under graviditet) vil du se at det som kan gjøres er å stabilisere ved hjelp av muskler. Selve løsningen vil være der til etter fødsel. Forebyggende og muskelltrening er nok det som hjelper!

Selv har jeg gått til fysio siden uke 14, bekkenløsning og skevt bekken. Når man trener musklene vil bekkenet bli holdt bedre på plass og dette har hjelpet meg veldig! De siste ukene før hodet festa seg var det ferie og div som gjorde at jeg hadde 2 1/2 uke uten behandling, det merka jeg veldig godt! Så kom det til behandling- velg den typen som passer deg!!!!! Det er det viktigste! De gjør stort sett det samme, målet er likt, veien dit kan bare variere litt!

Skrevet

Jeg har gått til kiropraktor siden februar pga bekkenlåsning, og har faktisk ikke kjent noe til det siden.. Kunne nesten ikke gå da jeg krøp til korset, men nå er jeg helt fin :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...