Gå til innhold

Hvor lenge varte din latensfase? (modningsfase)

Anbefalte innlegg

Skrevet

??

Og hvor lang tid brukte du etter fødselen var skikkelig i gang?

Lurer fælt jeg nå, har vært i denne latensfasen siden 2 i natt da slimproppen gikk. Har hatt noen timer innimellom uten rier, og de har dabbet skikkelig av siden i formiddag/morges...

Skrevet

Det første stadiet kalles åpningsstadiet og består av to faser; latensfasen og den aktive fasen. Åpningsstadiet er det lengste stadiet, og tiden det varer, varierer svært fra kvinne til kvinne, vanligvis 15-20 timer. Det varer som regel lenger hos førstegangsfødende enn hos kvinner som har født før. Denne fasen kalles også utholdenhetsetappen. Som regel tar de første 4 cm lang tid. De fleste kan være hjemme i latensfasen. Da er det fint med massasje, varme dusjer eller bad og kald saft.

Jeg har 5 dager til termin og hatt modningsrier/mensmurringer siden i 18 timer nå. Noen timer avbrekk hvor jeg fikk sovet litt.

Skrevet

Åpningsfasen min 0-3 cm varte i 56 timer, med 8cm åpningsrier i smerte hele tiden. fra 4 cm(det som beregnes beg fødsel) så tok det 9 timer før hun kom...

Skrevet

De første tre cm tok meg ca 12-13 timer (??) fra 3 cm tok det litt over to timer til fødselen var over- disse to timene var MEGET intense og smertefulle- stor forskjell på riene fra før tre cm og etter tre cm

Andre gangen, hadde jeg allerede tre cm da fødselen startet- brukte ca 2-3 timer på hele fødselen, så sånn sett mye det samme som første gangen, bare minus alle timene med å åpne opp de tre første cm, siden de var unnagjort på forhånd (uten at jeg hadde merket det, men hadde hatt åpning i to tre uker før fødselen)

Gjest Sauen er fødeklar!
Skrevet

Ca 20 timer fra første rie til 4 cm... deretter 37 minutter før hun var ute, hehe=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...