Gå til innhold

Hvor mye spark merker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid for første gsng og er i uke 30+2 og lurer på hvor mye bevegelse som er vanlig? Tror ikke jeg har en hyper baby som beveger seg hele tiden men jeg kjenner liv hver dag...vet bare ikke hvor mye liv som er vanlig å kjenne hver dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er fjerdegangs, og har opplevd en del ulikt. Vesla er gjevnt over veldig rolig av seg synes jeg, men noen aktive dager innimellom (som i dag, er vel ca en sånn dag i uken). På en vanlig dag kan det gå noen timer mellom hver gang jeg kjenner henne, da kjenner jeg hun strekker seg litt, snur litt på seg, kanskje sparker litt i en 5-10 minutter, og så er det rolig igjen i 1-2-3 timer. Noen ganger mer også, er ikke helt uvanlig at det kan gå opp i 5-6 timer uten at jeg kjenner noe.

På en aktiv dag er hun mer slik jeg kan huske guttene var, spesielt siste og første gang, da er det nesten omvendt enn vanlig. At jeg kjenner hun strekker på seg, sparker, snur seg osv "hele tiden" i noen timer (er ikke hele tiden da, men aldri mer enn 1-2 minutter mellom bevegelsene), så stille en 20-30 minutter, så bevegelse igjen en god stund, så stille igjen. Gjerne en eller to rolige perioder på en dag på opp til 1-2 timer.

Kunn godt vært en mellomting synes jeg, hehe... Blir nervøs når hun er helt stille i mange timer, men er ømt når hun hele tiden trykker seg opp i ribbena også.

Skrevet

Jeg er førstegangs og er 30 + 5, og jeg kjenner liv omtrent hver eneste gang jeg legger meg ned og slapper av. Kjenner henne veldig lite om dagen når jeg er oppe å står, men når jeg legger meg ned så begynner ho å bevege seg og sparke med en gang. Våkner av og til på nettene også. Det er nesten litt sånn at jeg kan velge når jeg vil kjenne de søte sparkene - siden ho alltid beveger seg når jeg legger meg ned... og er rolig når jeg holder på med ting.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...