Duggfrøken Skrevet 22. mai 2009 #1 Skrevet 22. mai 2009 Hei, Jeg var hos legen på tirsdagen og ser at han har krysset symfysemålet mitt lavere enn to siste avmerkinger. Hva i alle dager er dette? Krymper jeg? Har han målt feil? Synes det er rart at han bare krysset av uten å reagere eller fortelle meg. Jeg har verdens dårligste nyutdannede lege som ikke vet noe eller sier noe eller forteller eller svarer på noe. Så derfor spør jeg her. Kan symfyse målet gå ned om magen har sunket?
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 22. mai 2009 #2 Skrevet 22. mai 2009 Det kan synke helt på slutten fordi barnet synker ned i bekkenet. I uke 38 var mitt mål 36 cm, men de to siste ukene har det vært 35. Det var det også i uke 37. Er helt normalt. Men nå har jeg ligget øverst på kurven hele tida da så ligger fremdeles over snittet.
Gjest Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Mitt symfysemål gikk litt tilbake på slutten når jeg gikk med førstemann. Det var helt normalt fikk jeg høre da. Skjer mye på slutten når hode fester seg, magen synker og alt gjør seg klart for fødsel...
Duggfrøken Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2009 Jeg var 32-5 den dagen jeg var hos legen, er ikke det litt tidlig å synke?
AdrenaLine Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Var du hos samme legen sist du målte deg? Jeg var nemlig hos jordmor nå på tirsdag og hun målte lavere enn legen gjorde mandag. Han har lagt meg helt øverst på den grønne, mens hun la meg rett over normalen. Hun sa helt tydelig at hun mente han hadde målt feil...
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 Ja det var tidlig å synke, men jeg tror heller det har blitt målt feil. Ikke uvanlig det heller hvis du f.eks. går til lege og jordmor annenhver gang. Hvis ikke hadde jeg fått sjekket det med legen som målte deg.
Fiffi_79 Skrevet 22. mai 2009 #7 Skrevet 22. mai 2009 Han kan jo ha målt feil, men det kan vel og var fordi fosteret vokser mye en periode og litt mindre en periode. Hvorfor velger du ikkje heller å gå til jordmor..? Jeg har valgt å gå til jordmor for jeg føler legen min (som jeg er veldig fornøyd med) ikke har peiling på graviditet slik som en jordmor har.
Rugekassa til nurket Skrevet 22. mai 2009 #8 Skrevet 22. mai 2009 Legen min eller var det jordmor(?) sa en gang til meg, at målet kunne variere litt ut i fra hvilken stilling barnet lå i også. F.eks hvis det spenner ut mageskinnet....
Duggfrøken Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 22. mai 2009 Jeg går annenhver gang til lege og jordmor. Men fra nå skal jeg kun til jordmor hver 14dag Det er jordmor som målte sist, og legen før der igjen. Og han har denne gangen merket av lavere enn det han selv gjorde for to kontroller siden. Han må jo ha målt feil. Ja ja.. Ikke så lenge før jeg skal til JM nå da 1.5uker. Så lenge jeg kjenner det er fart i poden i magen behøver jeg vel ikke bekymre meg. Men jeg tenkte jeg skulle spørre om det er vanlig om man "krymper" på grafen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå