Anonym bruker Skrevet 22. mai 2009 #1 Del Skrevet 22. mai 2009 Tenker tanken om et tredje barn (venter det andre snart, hehe). Men jeg er ennå ganske ny i jobben (ca. et år) og føler litt på det å gå hen å bli gravid igjen...I denne jobben vil det da bli det andre svangerskapet. Saken er at hvis vi skal ha et tredje barn, bør vi ikke vente for lenge (er 33 nå). Synes jo at man selv skal få bestemme hvor mange barn man vil ha, men samtidig forstår jeg også arbeidsgiver...pluss at jeg er redd det vil bli tøft karrieremessig med tre barn. Jeg jobber på kontor med økonomi, og trives veldig bra med å jobbe, samtidig vil jeg være en god og tilstedeværende mor...ikke lett :-) Andre med erfaringer rundt dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140143893-%C3%A5-f%C3%A5-et-tredje-barnganske-ny-i-jobben/
koala Skrevet 6. juni 2009 #2 Del Skrevet 6. juni 2009 Hvorfor planlegge nr3 før du har født nr.2? Ta en ting av gangen er mitt råd Du kjenner det omdu vil ha en tredje eller ikke når tiden er inne. Da burde ikke jobben være noe problem heller for da har du jo vist over langt tid hvor god investering du er og stabil arbeidskraft for jobben. Og 33 år er ingen alder! Jeg var 31 med første, 34 med andre og nå 38 med tredje. Har vært i nåværende jobb i et drøyt år og vet de er såpass godt fornøyd med innsatsen hittil at det er verdt å vente på å få meg tilbake Men det er mye jobb med flere unger også så du må nok senke kravene dine om ikke du skal slite deg helt ut. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140143893-%C3%A5-f%C3%A5-et-tredje-barnganske-ny-i-jobben/#findComment-140218028
Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #3 Del Skrevet 3. august 2009 Ja det er viktig å ta en dag om gangen, men jeg forstår at mange tenker på arbeidsgiver. Erfaringmessig har jeg bestemt meg for å tenke på min egen familie. Den er viktigere enn en arbeidsgiver, og det ordner seg alltid for flinke piker:-) Jeg venter nummer tre og er også veldig spent på hva som skjer på jobben nå. Gruer meg til å fortelle om dette siden det var et mareritt å fortelle om det til min arbeidgiver den gangen. Han hadde ikke sett for seg at jeg skulle få en til så fort, og det passet visst svært dårlig selv om han gratulerte så mye. Jeg jobbet i staten da jeg ble gravid første gang, og da var det bare en stor gledelig nyhet for alle. Med nummer to passet det virkelig ikke!!!! og nå med nummer tre er jeg litt redd for å kjenne på samme følelse som jeg hadde etter å ha fortalt nyheten om nummer tre. Jeg er i det tredje svangerskapet med den tredje arbeidsgiveren. Det blir nok en ny opplevelse. Det skal nok gå helt fint, men jeg vet av erfaring at en arbeidsgiver ofte vil tenke på "seg selv" og at det ikke alltid passer at det kommer et svangerskap midt i en stressende hverdag hvor man ofte begynner å få mye ansvar etterhvert jo eldre man blir. Ooops, dette ble langt. Lykke til i allefall til alle dere som gruer litt for karrieren... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140143893-%C3%A5-f%C3%A5-et-tredje-barnganske-ny-i-jobben/#findComment-140463014
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå