Gjest Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Nei, ikke på materielle ting. De får småting, men ikke voldsomme summer utenom bursdag og jul. Det syns jeg er bra... Ingen har godt av å få ting hele tiden. Men oppmerksomhet og kjærlighet er de bortskjemt på :-)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 22. mai 2009 #4 Skrevet 22. mai 2009 Ja:) Helt greit, for det følger også med endeløs kjærlighet, omsorg og ikke minst tid sammen med "bortskjemtingen"
Den heldige eier av ett barn Skrevet 22. mai 2009 #5 Skrevet 22. mai 2009 Ja, både av besteforeldre, oldeforeldre og tippolderforeldre. Både på kjærlighet og materielle ting. Hun vet ikke om de materielle tingene, så hun elsker nok alle kun fordi de er gode mennesker som gir henne mye oppmerksomhet og kjærlighet:)
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 22. mai 2009 #6 Skrevet 22. mai 2009 Nei,vil ikke si bortskjemt:)Eller nesten ikke..Men hun får masse kos,kjærlighet og oppmersomhet:-)Og endel ting,mest klær da;o)
erteposen + 4 Skrevet 22. mai 2009 #7 Skrevet 22. mai 2009 Ikke på gaver, med unntak av bursdager. Før skolealder har begge sider vært veldig fornuftig mht. bursdagsgaver og ofte kjøpt vinterdress/møbler/sko og en leketing. Nå får minsten ds av farfar og farmor:) Siden besteforeldrene ikke bor her kjøper de nok mye småting når de er på besøk, og de er skikkelig bortskjemt når det kommer til oppmerksomhet.
Vinden blåser Skrevet 22. mai 2009 #8 Skrevet 22. mai 2009 besteforeldre har all rett til å skjemme bort barna så mye de bare vil!! (så lenge det ikke påvirker dagliglivets rutiner) Det å være "snill" å la barna være lenger oppe eller dulle de i seng er strengt forbudt! og det vet alle parter.. for det er verken snillt mot ungene eller mot oss som foreldre...
Sjefsmegga Skrevet 22. mai 2009 #9 Skrevet 22. mai 2009 Ja, og det er helt i orden at de blir også synes jeg. Besteforeldre skal og bør få lov til å skjemme bort barnabarna sine. Kommer nok til å skjemme bort barnebarna den dagen de kommer jeg også :-)
bambi på isen Skrevet 22. mai 2009 #10 Skrevet 22. mai 2009 Nei, de blir ikke bortskjemte av besteforeldre, vi bor laaangt borte fra begge settene med besteforeldrene, men når vi bodde 15 min fra farmor og farfar og 2 timer unna mormor og morfar, så ble de heller ikke bortskjemt av dem. Svigers er veldig snille og greie, men de tilbydde/tilbyr seg aldri å ha ungene, de sier aldri nei når vi spør dem om hjelp, men jeg føler at de ikke bryr seg så mye om ungene når de aldri kan tilby seg å ha dem, om så bare for noen timer når vi er på besøk hos dem, eller når de er her hos oss. Mine foreldre har aldri villet ha ungene, mamma sier hele tiden at hun gleder seg sånn til hun kan få ha ungene alene, men nå vi er på besøk der, så går hun bare rundt å kjefter og stresser, så egentlig så er det ikke aktuelt å la henne ha ungene alene heller. Savner virkelig å ha noen som ringer å sier de vil ha ungene, misunner virkelig dere som har besteforeldre som skjemmer bort ungene, kos dere med det og la de gjøre det ;-)
Gjest Sauen er fødeklar! Skrevet 22. mai 2009 #11 Skrevet 22. mai 2009 Hos svigers - ja. Hun får alt hun peker på, får alltid viljen sin og får altfor mye sukker=P Ikke så lett å begrense dem heller dessverre. Hos mine foreldre er det lite materiell bortskjemming, men mye oppmerksomhet og kjærlighet =)
camilla^ Skrevet 22. mai 2009 #13 Skrevet 22. mai 2009 De har blitt veldig bortskjemte av sine besteforeldre. Ikke av ting og tang de får, men av alt de gjør sammen. De drar på hytta minst annen hver helg med mormor og morfar, og koser seg glugg ihjel fra morgen til kveld. De er mye sammen med farmor og farfar også, ikke like mye men mye. så er er det besteforeldre med allverdens av tid til å bruke sammen med de. Jeg får nesten litt dårlig samvittighet når de er så mye sammen med de. Hører om andre som har besteforeldre som ikek bryr seg. Men, de er skikkelig bortskjemt når de kommer til mat hos besteforeldrene. De får akkurat hva de vil ha. Og de kan godt lage kjøttdeig og spagetti tre dager til ende.......
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 22. mai 2009 #14 Skrevet 22. mai 2009 Ja det er han =) Det er jobben til besteforeldre det
Himmel og hav Skrevet 22. mai 2009 #15 Skrevet 22. mai 2009 Ja, på den aller beste måten! Dvs ikke på ting men på omsorg. Mine foreldre har vært genuint interessert og opptatt av barnebarna sine helt fra starten av. Og de har alltid gjort alt de kan for dem. De får alltid yndlingsmaten sin når de er der, mormor steker vafler,har alltid boller i fryseboksen og morfar leser bøker, tar dem med på alt han gjør, og det er alltid et ledig fang eller armkork og uendelig med kjærlighet, tålmodighet, tillit, ros og tid. Dessverre gjelder ingen av disse tingene for de andre besteforeldrene...
Gjest Skrevet 22. mai 2009 #16 Skrevet 22. mai 2009 Ja, og det er helt i orden ;-) Synes besteforeldre skal få dulle med og skjemme bort.
Koseklompen Skrevet 22. mai 2009 #17 Skrevet 22. mai 2009 Ja det er hun. Min mor og stefar forguder henne og skjemmer henne bort etter noter så fort de får sjansen.(Er de eneste besteforeldrene hun har, de gjør en kjempejobb og er verdens beste besteforeldre) Det kommer jeg og til å gjøre med mine barnebarn og, skal gi de masse oppmerksomhet, kjærlighet og gaver .
Tøysetipp Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #19 Skrevet 22. mai 2009 Det er ingen selvfølge ! Så fint at det er mange som har besteforeldre som skjemmer bort barnebarna:-)
meg & to små vampyrer Skrevet 22. mai 2009 #20 Skrevet 22. mai 2009 Nei.. 3 av 4 par bor nært så vi måtte si ifra at om de skulle ha masse kontakt og ofte så må det ikke bli for mye mar-bortskjemming. det er nemlig det de driver med, gir de godterier hele tida. Det blir litt mye om han er med de ofte. Men oppmerksomhet får han masse av av de alle. OG kos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå