Gå til innhold

Hmmm..gravid? El-test positiv. (Samme som "Slitere")

Håperogtror

Anbefalte innlegg

Er knapt ei uke på "overtid", og i mangel av grav.-test tok jeg en el-test. Klar positiv! Men jeg skjønner det ikke helt, dersom det virkelig er tilfelle at vi har fått klaff! Mannen min var bortreist da jeg (antok at jeg) hadde eggløsning, og puppene mine er absolutt ikke ømme, slik de har vært under tidligere graviditeter.

Noen som har erfaring med dette? Får ikke kjøpt grav.-test før over helga, og tør på ingen måte slippe løs jubelen på dette tidspunktet - kan jo være alvorlig hormontrøbbel istedet! Men akk: Så lenge å vente på å teste, kanskje først på mandag/tirsdag...

Fortsetter under...

Hei så spennende! :-)

Jeg vet at EL-tester kan slå ut ved graviditet, og mange bruker dem i tillegg til graviditetstester om dei har noen igjen

Brukte du EL -test og fikk påvisst at du hadde EL?

Sædcellene kan jo overleve i alt fra 1 døgn og opptil 5 døgn sies det, så hvis du vet at du hadde EL, og dere hadde sex i opptil 5 dager før, så kan det jo tyde på at du er gravid! :-)

Eller du kan ha hatt en tidligere EL også?

Klem og lykke til! :-)

Jeg tok en el-test da jeg ikke hadde flere g-tester for noen uker siden. Hadde testet for å finne el et par prøveperioder, men fikk aldri helt positiv test. Denne lørdagsmorgen (3 dager etter ikm) fikk jeg en tydelig posiiv el-test, og på søndagen tok jeg en positiv g-test.

Lykke til - håper det er graviditetshormoner som har gjort utslaget!

Tusen takk for svar!! :-)

Jeg håper jeg er gravid, og det er sant som du sier: Sædcellene kan overleve lenge, og dermed ha "møtt" gullegget! Samtidig er jeg lite optimistisk, spesielt etter å ha lest litt på nettet nå om at forhøyet LH-verdier, som jo kan forekomme for oss som nærmer oss overgangsalderen, gir positivt utslag på el-testene.Jeg får prøve å smøre meg med tålmodighet: Enten kommer vel mensen i løpet av helgen, eller så rekker jeg å kjøpe g-test på mandag/tirsdag og kan lese av det korrekte svaret på den.

Wow, dette er egentlig alt for spennende! ;-)

Har du testet enda?

Jeg hadde mange EL-tester liggende og ingen graviditetstester. Var en uke på overtid og trodde egentlig ikke at jeg var gravid. Det tok 10 år og 7 ICSI-forsøk å lage tvillingjentene mine som snart er 2 1/2. Vel jeg hadde utslag på både vanlig og digital EL-test. Kjøre ut og kjøpte en CB og jammen er jeg ikke gravid. Er i dag 16+1 og lykkelig.

hCG (graviditetshormonet) slår ut både på EL-tester og graviditetstester. Dersom du har klart utslag nå, regner jeg med at du er gravid. Gleder meg til å høre resultatet.

Annonse

Jeg håper du er gravid om det er det du ønsker!

Men,kan og være en ny eggløsning underveis...

Selv har jeg blitt gravid ved samleie under mens-sjelden,men sant...

Håper du har funnet ut av det-og at det er som ønsket,uansett!!!

Jeg testa klart positivt på eggløsningstest samme sag som cb..

Klem

Så koselig med lykkeønskninger! :-)

Nei, jeg er nok ikke gravid... Mensen kom som ei bombe: Det føltes i alle fall slik ut, for jeg hadde ganske intense magesmerter i et par dager før tr plutselig dukket opp, vel ei uke på overtid. Jeg får naturligvis aldri svar på om jeg virkelig var gravid og dermed hadde en tidlig abort, eller om det hele skyldes hormonell ubalanse.

Men takk for omtanken!! Og lykke til videre!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...