Gå til innhold

Hvordan nekte lovpålagte vaksiner???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde vært spennende om noen med litt peil på juss kunne hjelpe til med det. Leste at "panemikomiteen", flau tittel ja, var underlagt folke helseinstituttet, bare dette synes jeg er radikalt skremmende, ikke mist skrekkelig pinlig og jeg ler selv om jeg ikke burde.

Jeg kan nemlig ikke finne noen steder at andre enn sinnslidende kan tvangsbehandles, de andre skal i så fall isoleres dersom de unnlater å motta denne såkalte adekvate immuniseringen/behandlingen. Heller ikke barn kan tvangsbehandles uten omsorgsgivers samtykke. De kan riktignok utestenges fra skole, men kan pr definisjon ikke tvangsbehandles de heller.

Jeg finner ikke noen hjemmel som åpner for bruk av tvang, foruten såkalt lovpålagt vaksinering ved pandemier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg er ikke utdannet som jurist, men jeg har nå lært meg å lese, så jeg kan jo bidra med følgende til ditt spørsmål:

I Plan for massevaksinasjon mot pandemisk influensa i kommuner skrives det på sidene 6 og 7:

"I en pandemisituasjon vil tilbud om vaksinering i utgangspunktet være frivillig."

Videre skrives det at det i følge smittevernloven kan gjøres under tvang, men at det sannsynligvis ikke blir nødvendig. De bruker forøvrig ikke et ord som "tvang". De bruker "frivillighet" kontra "plikt" og "påbud". Slik jeg tolker det her, er "plikt" synonymt med "tvang".

Hvis man går og ser på Smittevernloven § 3-8 kan man lese:

"Når det er avgjørende for å motvirke et alvorlig utbrudd av en allmennfarlig smittsom sykdom, kan departementet i forskrift fastsette at befolkningen eller deler av den skal ha plikt til å la seg vaksinere.

Ved et alvorlig utbrudd av en allmennfarlig smittsom sykdom kan departementet i forskrift bestemme at personer som ikke er vaksinert

a) må oppholde seg innenfor bestemte områder,

B) skal nektes deltakelse i organisert samvær med andre, f.eks. i barnehage, skole, møter eller kommunikasjonsmidler,

c) må ta nødvendige forholdsregler etter kommunelegens nærmere bestemmelse.

Når det ved et alvorlig utbrudd av en allmennfarlig smittsom sykdom er nødvendig å vaksinere befolkningen eller deler av den med en gang for at folkehelsen ikke skal bli vesentlig skadelidende, kan Sosial- og helsedirektoratet påby vaksinering etter andre ledd og tiltak etter tredje ledd."

Så jeg konkluderer med at STATEN kan tvinge hele befolkningen til å la seg vaksinere, med tvang om nødvendig. De kan videre innskrenke eller fjerne alminnelige, Gudegitte rettigheter som bevegelsesfrihet eller at man ikke kan gå på skolen eller jobb o.l. Det er verdt å huske på at WHO ved nivå 6 på pandemiskalaen (vi er på nivå 5 nå), også har lignende bestemmelser og det er viktig å ha i mente når vi nå har kommet dithen at vårt land ikke lengre er særlig suverent men tvinges til å følge lovgivning gitt av fremmede makter.

Hvordan nekte lovpålagte vaksiner? spør du. Vel, personlig spiller det ingen rolle for meg hvilke lover de har kokt sammen for å forgifte hele verden. Sivil ulydighet kalles det vel og jeg kommer til å nekte å bli vaksinert med alle metoder som er tilgjengelig for meg. Hvis folk ikke setter grensen for hva de finner seg i et sted, da skjønner jeg ingenting. Min kropp er min eiendom og ingen skal komme og fortelle meg hva jeg skal eller ikke skal gjøre med den. Hvis vi gir opp råderetten til vår egen kropp, kan vi like godt bare gi opp alt og la staten gjøre som de vil med oss. Det er sikkert mange som vil det slik, men ikke denne gutten altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...