Gå til innhold

Jeg har FÅTT bunad :) :) :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å jeg er så lykkelig:) Mammaen min har arvet en gammel bunad fra min avdøde bestemor for noen år siden. Nå ønsker hun seg en annen type bunad, og jeg fikk arvebunaden:) Den er gammel, 90- 100 år, og siden den er gammel, så er det få igjen som er helt like. Det er en vestfoldbunad, nærmere bestemt tønsberg. Den er helsvart med vevde kanter og vevd belte. Helt nydelig:) Eneste negative, er jo at siden den er så gammel, så er den litt slitt i kantene på skjorten. Men veldig god stand for å komme fra tidlig 1900 tallet må jeg si;) Den er noe restaurert, men mangler som sagt litt på skjorten.

Jeg har alltid ønsket meg bunad, men har ike hatt råd, og jeg syntes ikke bunaden der jeg er født var så veldig fin. Mister noe av sjarmen når alle har lik bunad:/ Men så fikk jeg vite at jeg kunne ha denne typen bunad, og jeg har prøvd å spare opp til en, men studenttilværelsen gjør at det er ganske så vanskelig å spare opp 20 000 ++ :P Så nå har jeg BUNAD :):) Og en sjelden en også:) Og ikke minst en med veldig stor affeksjonverdi:)

JIPPIE :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bæsj. Jeg vil også ha bunad. :(

Men gratulerer! Den gamle vestfoldbunaden er knallfin! :D

Skrevet

Gratulerer!

Ta den med hos noen som kan det, og få den skikkelig restaurert igjen.

Skrevet

gratulerer! du er så heldig! jeg har og lyst på bunad,men er elendig til å spare hehe

Skrevet

takk :) Ja mamma skulle få noen til å ordne identisk skjorte og fikse litt på småplukk. Jeg fikk med noe av sølvet også;) Deriblandt sølvsnoren:) Det er jo lite sølv på denne bunaden, så jeg mangler kun en brosje:)

er så godt å endelig kunne slippe å tenke på hva jeg skal ha på meg 17. mai og andre store tilsetninger;)

Skrevet

Hørtes kvalmt ut. Tenk på alle hudcellene som henger igjen etter liket. Og arve klær fra døde slektninger er ikke noe jeg ville gjort.

Skrevet

tnååh, lille snille meg, du er bare så søt altså!

Skrevet

Gratulerer! Fantastisk å ha et så flott plagg, da ;)

Skrevet

Jeg sa bare hva jeg mente. Bunaden burde vært lagt i syrebad og blitt kokt før jeg ville hatt kroppen min i nærheten av 100 år gamle likceller og svettlukt fra første og andre verdenskrig. Faen drakta er jo eldre enn Norge og unionsoppløsninga med Sverige. Kunne jo til og med vært med da Titanic sank. jææækkk

Skrevet

jamen kjære deg lille snille, tror du virkelig dama ble begravet med bunaden? Nei, den ble kun brukt i live. At min avdøde bestemor eide den betyr da virkelig ikke at hun ble begravet med den:p

Hehe, du er så søt sltså, prøver å gjøre folk sinna er du flink til, men denne gangen ble det for tamt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...