AussieAnette Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Hei alle sammen. Ville bare dele min "historie" jeg. Jeg stresset på veldig på at jeg skulle bli gravid fort. Mine venninner ble gravide med det samme etter at de hadde sluttet på p-pillen. Så jeg kjøpte graviditetstester, og regnet ut når det var best å ha sex osv. Tenkte på det 24-7. De sier jo det at hvis man slutter å tenke på det så skjer det, men jeg klarte ikke å la være. Eller jeg ville ikke la være å tenke på det tror jeg. Så vi begynte å prøve i februar, og i november var jeg fortsatt ikke blitt gravid. I november var jeg 11 dager over tiden, plutselig, og jeg er aldri for sen. Selv etter jeg sluttet på p-pillen så var mensen helt etter tiden. Men jeg var likevel ikke gravid. Mensen kom den på den 11 dagen. Skuffelsen var stor. Så da tenkte jeg at nei, nå får det være nok. Jeg kastet resten av graviditetstestene, og begynte å konsenterere meg om andre ting. Blant annet trim, fikk et mål om å gå ned ett par kilo før sommeren. Så når neste mensen skulle komme tenkte jeg ikke på heller. Jeg tenkte at den kommer når den kommer. Så en dag lå jeg å tenkte at det var lenge siden jeg hadde hatt mensen. Jeg slo opp i kalenderen og regnet meg fram til at jeg var 16 dager over tiden!!! Så da måtte jeg jo sjekke. Og jammen var det ikke en ekstra strek der. Nå er jeg 22 uker på vei, og den lille spreller i magen. Tja, det jeg ville med denne tråden var vel at vi må slappe mer av i forhold til dette. Psyken er rart, ting skjer helst når man minst venter det.
Lotta2010x2012 Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Veldig fint du la inn denne tråden! Det er nok mye i det du sier, man blir stresset av å tenke for mye på det, og da skjer det rare ting med kroppen som både forhindrer graviditeten og som forskyver båne mens og el. Vet det er viktig å ikke tenke for mye på det, men er så utrolig vanskelig. Men skal begynne å fokusere på andre ting nå, og det blir nok mye bedre nå som sommeren kommer, og det er mye bedre tid og vær til å finne på ting ute også. Håper spiren sitter på ny i løpet av sommeren:) Masse lykke til med resten av svangerskapet, og tiden etter=)
nina-ballerina Skrevet 22. mai 2009 #3 Skrevet 22. mai 2009 Jeg opplevde noe av det samme når jeg ble gravid. Etter ca et år med prøving, tok jeg en telefon til legesentret for å bestille en kontrolltime slik at vi kunne finne en evt årsak til at vi ikke ble gravide og evt få hjelp til det.. Det var ganske lang ventetid for en slik time, og jeg innstilte meg på at vi ikke kunne regne med noen familieforøkelse på en stund. Så vi la ifra oss baby-planene og tenkte at det fikk vi ta etter at vi hadde vært hos legen. Men jammen måtte jeg ringe legen min å gjøre om den kontroll-timen til en svangerskapskontroll gitt. I mellomtiden klaffet det og jeg ble gravid. Tror helt sikkert det hadde noe med stressnivået og at jeg ikke gikk med konstante baby-tanker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå