Gå til innhold

Noen med som har hatt bronkitt som voksen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har selv hatt det nå nylig, varte rett over 3 uker, var ikke hos legen før nesten 2 uker uti, og fikk da en inhalator+ noen tabletter som skulle hemme hosterefleksen så det var mulig å sove. Siste uka var det veldig mye slim, og jeg hadde med meg bøtte nesten over alt :S

Er nå så og si ferdig med bronkitt-hoste, men sliter veldig med å tørre å hoste. Siden jeg slet med å "ta igjen" pusten etter hvert store hosteanfall, tror rett og slett jeg har er redd for det skal skje!

Andre som har hatt bronkitt og kan fortelle om forløpet???

takk :)

Fortsetter under...

Skrevet

Fått antibiotika hver gang det har vært bakterieinfeksjon. Når det har vært virus har jeg gått leeeenge før jeg har blitt bra.

Min opplevelse av forløpet er at i begynnelsen hoster jeg opp masse slim og det føles ut som halsen min rives opp innvendig. På slutten får jeg tørrhoste som gjerne varer fra 1-3 uker og kanskje lenger. Veldig plagsomt! Bedre å ha noe å hoste opp syns jeg da.

Høres ut som om du er på slutten hvis jeg skal gå ut i fra mine egne opplevelser.

Skrevet

jeg har bronkitt nesten en gang i året,veldig plagsomt! og alltid på slutten så får jeg den ekle tørrhosten! og den tørrhosta pleier å vare i 2 uker hos meg....

Skrevet

Jeg har hatt bronkitt flere ganger. Starter som en vanlig forkjølelse som utvikler seg til en vanvittig stygg tørrhoste. Hoster og hoster til jeg brekker meg og mister pusten. Spesielt ille på natta. (Naboen min hadde en gang ligget våken hele natta og hørt på meg hoste, men turte ikke klage siden jeg tydeligvis var syk som hun sa.)

Det er slitsomt som fy og pga den tørre hosten så blir jeg sår i halsen og supersliten. For meg så går det ikke over før jeg har vært hos lege og fått penicillin/antibiotika. Cosylan hostesaft er vidundermiddel for hosten. Den inneholder et morfinpreparat som hindrer hosterefleksen. Men den gjør også at jeg blir trøtt og drømmer rare drømmer..... Har hatt det såpass mange ganger nå at jeg kjenner igjen symptomene, og går til legen så tidlig jeg kan. Orker ikke all den hostinga...

Når pillene får tatt tak i bakteriene har det pleid å gå over ganske raskt. Når det er sagt så er jeg egentlig veldig lite syk da.

Skrevet

okey..legen sa d va virus,..

så dette er noe som kan sitte i over lengre tid/utover en mnd også? Føler jeg har litt øreverk også oppi det hele..huffhuff..

men takk for svar:)

Skrevet

kjenner meg igjen i dette..huff det må være slitsomt og få det om igjen! Håper virkelig det ikke kommer tilbake, syns det har vert veldig skummelt jeg:s

takk igjen for svar :)

Annonse

Skrevet

Oki det var virus ja. Kjipt :(

Det sitter ofte lengre det ja desverre. Jeg kan ikke si at du kommer til å være dårlig i en mnd fremover, men min erfaring er at det ofte sitter flere uker. Men nå har jeg et dårlig immunforsvar fra før så jeg bruker lang tid på å bli frisk av en eventuell lungebetennelse eller bronkitt.

Øreverk også ja, off.. det har jeg faktisk aldri hatt men kan tenke meg det er vondt.

Masse god bedring til deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...