Gjest Lykkeliten2 Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Skal vaere litt sladrete naa, men en jeg kjenner lovet lille jenten sin paa 3 aar cola etter lekegruppen hvis hun var snill (hun er litt rebelsk av seg for tiden). Jeg fikk ogsaa hoere at hun gir henne kaffe med melk til frokosten (koffeinfri riktignok) sammen med cocopops'en sin. Vi bor riktignok i spania, men det var voldsomt med kaffe til en 3 aaring syns jeg. ellers saa vil jeg egentlig ikke noe med dete innlegget. folk faar gjoere som de vil. Jeg ville vel egentlig bare sladre litt :-)
Gjest Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Nei. Brus liker han ikke, så den er grei. Kaffe er ikke noe jeg ville servert han, han har nok energi fra før av....hehe.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 foelte meg plutselig streng.. mine faar ikke brus engang, men et glass juice eller to for dagen. men jeg er ikke streng sammenlignet med mange jeg leser om her inne. Mine faar baade loff og syltetoey :-) paa en hverdag! he he
wirre;o) Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 ja, Lillewirre får coca cola når det står på bordet ( som oftest til middag på lørdag).
Tommage♀♂ Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 Datteren min elsker brus, og drikker gjerne cola om der er.. Hun er 3,5, men har drukket brus siden hun var 2 ca. Hun drikker det bare når hun er i selskap da, så det blir jo ikke så ofte, men til jul blir det jo en del selskapeligheter med cola. Vi har omtrent aldri brus hjemme selv, her drikker de bare vann og melk. Hender de får eplejuice foressten, hvis jeg har til overs etter smoothien. Koffeinfri kaffe er vel ikke så farlig, er det det da? Og cola er vel i og for seg ganske vanlig... Hadde ikke reagert så mye på det!
klovnebukse Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 Hun får en liten slurk cola hvis hun ser meg eller noen andre hjemme drikke det.
Silja FullFres McQueen Skrevet 21. mai 2009 #9 Skrevet 21. mai 2009 Minsten får ikke Cola, fordi han blir så sinnsykt hyper av det. Men han får annen brus i helgene.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 21. mai 2009 #10 Skrevet 21. mai 2009 Ja, han får cola. Kaffe drikker jeg ikke, og heller ikke samboeren.
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 21. mai 2009 #11 Skrevet 21. mai 2009 ok koffeinfri kaffe er jo ikke noe farlig i seg selv.. men det virker saa unoedvendig og rart. cola er ikke farlig heller for den saks skyld, det er nok bare jeg som blitt litt trangsyns og obsessiv paa matvanene her i huset. Vi drikker aldri cola og jentene mine tror det er kald kaffe (for voksne). hun saa en liten gutt paa lekeplassen her med en cola light boks i haanden og hun ropte til meg "se, gutten drikker kaffe!".
Jente 06 + aprilgutt 09 Skrevet 21. mai 2009 #12 Skrevet 21. mai 2009 Jenta vår på snart 3 får det i selskap eller om vi er på besøk og det blir servert, men ikke ubegrensede mengder, ikke som tørstedrikk! Er jo mye det er sukker i, så det gjelder å se hele bildet. Men de små trenger vel ikke så mye koffein nei:)
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 21. mai 2009 #13 Skrevet 21. mai 2009 Nope. Brus liker hun ikke, kaffe drikker ikke jeg engang..
nicknavn Skrevet 21. mai 2009 #14 Skrevet 21. mai 2009 Cola får han, ikke kaffe, men han drikker gjerne en kopp nypete.
Hva skjer'a?♂ Skrevet 21. mai 2009 #15 Skrevet 21. mai 2009 NEI, tror datteren min var 6-7år første gang hun smakte brus i en bursdag. Hun er snart 15 og foretrekker vann, fruktdrikker ol fremdeles. Sønnen min på 18mnd kommer ikke til å smake hverken brus eller kaffe på lenge:)
It's all about me Skrevet 21. mai 2009 #16 Skrevet 21. mai 2009 Brus har vi så skjeldent at det hadde han fint fått drikke.......hvis han hadde likt det. Han hater brus og vil heller ha melk )
cherry coke Skrevet 21. mai 2009 #17 Skrevet 21. mai 2009 Hun får om det er i selskap eller noe. Kaffe får hun ikke. Vi drikker ikke brus i hverdagen, men hun får av og til eplejuice (tror ikke det er så mye bedre).
winneboo Skrevet 21. mai 2009 #18 Skrevet 21. mai 2009 Cola får hun kun hvis hun er i bursdag og hun blir tilbudt det. Kaffe har jeg aldri tenkt på å gi henne engang, finnes ikke kaffe i huset for jeg liker det ikke. Så nei, kaffe får hun ikke
Raych Skrevet 21. mai 2009 #19 Skrevet 21. mai 2009 Våre unger får ikke noe slags brus/kullsyreholdige drikker de. Kanskje litt juice eller saft på lørdag:) Da vi var ute og spiste på 17. mai fikk servitøren omtrent hakeslipp da jenta vår på 4.5 år ba om vann til maten, haha. Det er det vi drikker omtrent til alle måltider. Kaffe drikker ikke vi voksne engang, så det er helt uaktuelt å gi til barna.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 21. mai 2009 #20 Skrevet 21. mai 2009 Min datter foretrekker vann og melk foran brus i de fleste tilfeller, men hun får selvsagt brus (det være seg cola eller annen type) dersom vi andre drikker det og hun vil ha). Om alle drikker brus ved en anledning og det finnes flere typer å velge i, så unngår jeg konsekvent å servere henne cola, pepsi og den typen. Om lørdagen får hun heller en kuli, hvis hun vil ha noe. Kaffi har hun aldri smakt og ville garantert heller ikke likt.
Gjest Gul stjerne Skrevet 21. mai 2009 #21 Skrevet 21. mai 2009 Min på 20 mnd får smake forskjellige typer brus, også cola, men det er begrensede mengder. Han får også smake på teen min når han vil, av og til får han smake kaffe. I dag fikk han faktisk for første gang litt te med honning i egen kopp, kanskje en kvart deciliter.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 21. mai 2009 #22 Skrevet 21. mai 2009 Datteren min på 3 liker ikke brus;) Kaffe får hun ikke...Ingen som drikker det her i huset
Blind Gudinne Skrevet 21. mai 2009 #23 Skrevet 21. mai 2009 Ja, det får han (3,5 år) Snakker ikke mengder, men han får gjerne ett glass når vi har brus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå