juliogdesember Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Mini på snart 5 mnd vil nesten ikke ha flaske lenger. han får to måltider med grøt om dagen og litt smak på middag. Han drikker kanskje 300-400ml med mme pr dag nå. er dette for lite? Har noen erfaring med å blande mme i grøt som egentlig skal blandes med vann? tenkte det var en løsning når han er så lite interessert i flaska. Da får han ihvertfall i seg nok mme. Føler det har blitt en kamp om å få i han flaske med mme nå og vil for all del unngå dette. noen med erfaringer å dele?
Gjest Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 De grøtene som skal blandes med vann er det melkepulver i. Så vet ikke helt hvordan det blir om man blander dem med mme... Drikker han vann til grøten? Så lenge han er fornøyd tror jeg det er greit. Har du snakket med HS? Sånn her ser "menyen" til min 5 mnd gamle jente ut: 07.00: ca 180ml mme 10.00: Stor porsjon grøt 13.00: mellom 100 og 150 ml mme 15.00: ett beger fruktmos 17.00: mellom 100 og 200 ml mme 19.00: 250ml velling (blander ca 10 ts maisgrøt i flasken) Jeg byr henne vann til grøten og fruktmosen, men hun er ikke så veldig glad i det. Drikker kanskje 20-30 ml vann tilsammen i løpet av en dag. Jenta mi hadde en periode der det var nærmest umulig å få i henne mme. Legen min mente at det ville gå seg til etterhver, og det gjorde det. Hun tipset også om å prøve andre typer mme bare for å få litt forandring i smaken. (Barn som får mm får jo naturlig variasjon i smaken, mens mme-barn får den samme smaken hele tiden) Jeg prøvde ikke dette siden det løste seg med flaskevegringen, men det høres jo logisk ut at de blir litt matlei. Legen sa også at man skal være forsiktig å tvinge på dem flasken hvis de ikke vil, det kan bare gjøre vondt verre. Her funket det hvis hun satt i vippestolen og jeg satt bak henne og gav flaske, mens tv sto på... Sikkert ikke "riktig" å gjøre det slik, men sa spiste hun uten protest så for en liten stund går det vell greit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå