Prinsessemamma x 2 Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Her noen greske venner, og tenkte av den grunn å ta et greskkurs til høsten. I første omgang lære simple ting (som å hilse osv), men kanskje også lære det såpass at jeg kan ha en normal samtale. Jeg vet jo at det er vanskelig å lære et spåk i voksen alder uansett hva slags språk det er, men med litt innsats, så burde det vel være mulighet for å bli god nok?
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Jeg og en venninne prøvde å lære litt gresk med lydbok og noe greier vi lånte på biblioteket. Vi sluttet ganske fort å prøve, for det er så mange bokstaver, tegn og lyder som ikke er likt norsk at det rett og slett ble for vanskelig. Sikkert lettere for deg som kan øve litt med vennene dine da!
Prinsessemamma x 2 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2009 Selve alfabetet kan jeg. Hvilke lyder de har og slikt. Jeg har tenkt å ta et kurs på en skole, har ingen planer om å lære det på egenhånd
Prinsessemamma x 2 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. mai 2009 Vennene mine bor forøvrig i Athen, så mye hjelp kan jeg vel ikke få...
jordbærsjokolade Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 Jeg tror at med litt vilje og tid så vil du kunne lære deg helt ok Gresk. Jeg bodde i Hellas i 6 mnd ca og lærte meg bittelitt, hadde få greske venner så det ble å lære av bartenderen eller servitørene:) Tok ikke så veldig lang tid før jeg lærte meg alfabetet deres ved å lese veiskilt. Nå har jeg selvfølgelig glemt det meste bortsett fra skål og slikt:)
klovnebukse Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 Jeg syntes det var et helt greit språk å ta, måtte dessverre avbryte kurset pga flytting, så fikk ikke lært så mye. Man må lære seg det greske alfabetet da. Så er det vel verbbøyigna som er utfordringen, men den er sånn 4-delt, og alt er i system. Slipper jo kasus, så sånn sett er det greit.
Prinsessemamma x 2 Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. mai 2009 Takk for svar Jeg ble veldig optimistisk nå faktisk! Men selvsagt, alt er jo avhengig av hvor mye jeg jobber for det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå