Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Gutten min er 4 måneder og har en favortittpupp. Når han er sulten og litt trøtt kan jeg bare glemme høyre pupp, men venstre tar han med en gang. Resultatet er at venstre pupp fyller seg mer og fortere opp enn høyre. Jeg prøver å "tvinge" han til å ta høyre, men det føles ikke helt riktig med tvang. Noen som har opplved dette? Er det vanlig med favorittpupp? Kan man miste melken på ett bryst? Han er utredet for KISS o.l og er "friskmeldt".
Blacktower Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Ja, tror dette er ganske vanlig. Jenta mi har hatt høyre som favorittpupp siden hu var 8 uker gammel. Hadde en brystbetennelse på venstre og produksjonen har aldri vært den samme som høyre. En god stund amma jeg alltid først på venstre, sånn at den hvertfall skulle fylle seg litt. Hun er nå 8 mndr. og jeg ammer nå bare på favorittpuppen. Gidder ikke lenger å tvinge henne på venstre siden. Har hørt om flere som har favorittpupp, trenger ikke å ha vært noen betennelse heller. Tror det skal ganske mye til for at man mister melken helt på den ene siden. Er ikke så veldig lenge siden det var en lignende tråd om dette temaet.
Lillepusen-78 Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Jeg har alltid hatt mye mer melk i høyrepuppen. Etter at vi begynte med fast føde har ikke knerten giddet å ta den venstre, så nå ammer jeg bare på høyre. Man mister vel ikke melken før man eventuelt slutter helt å amme på den "dårlige" puppen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå