LINDA*** Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Har termin 21.september. (Har sommerbarn fra før) Sånn i forhold til første året.... Er det mye pes med høsten/vinteren? I forhold til bekledning, vogntrilling etc. Sånn ellers... Bursdagsfeiringer... Er det kurant å være ute på denne tida? Er det som regel varmt i været, eller er det liksom -blitt- høst? Syns jo i og for seg sommerbarn er litt håpløst, for det går ikke an å kle av de på de varmeste sommerdagene, mer enn de har på seg.. Skjønner du hva jeg mener? Varmt -overalt-; i vogna, på soverommet,ja til og med i skyggen er det varmt.... Men det er jo bare første sommeren som er verst da, siden er det beste tida å få barn på ever, syns nå jeg da Men, lurer fortsatt litt på dette med september-kids da.....?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Nå har eg vår og tidlig sommer barn da, men niesa mi er født i september og det var jo veldig greit for pappan som da kunne ta pappa perm og sommerferie etterpå. Fikk da litt lengere fri fra jobb. Når ho har hatt bursdag så har det vore heilt greit vær, ei vindtett jakke så har dei vore ute, ete inne da. Korleis det er med på kledning på høsten og utover vinteren veit eg lite om men eg hadde jo fra mars og fram til sommaren med gutten min og det gjekk heilt greit det.
Musemor med tre søte små Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 En ulempe er at det kan fremdeles bli veldig varmt mens du er høygravid. En fordel er at permisjonen blir ferdig mer eller minder samtidig med barnehage-start.
mummydummy Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Har ikke erfaring med høstbarn, da min lille baby ble født i januar. Helt perfekt tid synes jeg, da er h*n noen måneder når det er sommer og man har lyst å være mer mobil og sånn, og har permisjon hele sommeren og enda god tid når sommeren er over :-) Ikke pes med bekledning, det kommer man fort inn i synes jeg, og jeg var HELT uerfaren :-)
klovnebukse Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 Er selv født i september og har en tidlig oktober-unge. Kjempepraktisk med permisjon og barnehage, greit med bursdag, greit med alt egentlig. Hadde ingen problemer selv av å være høstbarn i 1. klasse. Eneste kjipe er vel om man blir svartruss for da er man 17. år i russetida. Syntes også det var litt vanskelig å putte på strømpebukse på nyfødt baby, menmen, det går seg til.
J, J og meg:) Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 En av mine er født 21 september Supert spør du meg. Ikke så kaldt når de blir født, kan gå ut på tur i vakre høstfarger. Stor nok til å gå litt ut på vinteren. Stor nok til å kle litt av seg på de varmeste sommerdagene. Men bursdagene bør kanskje feires inne, begynner å bli litt kaldt ute. Og dent beste av alt.....! Stram mage hele sommeren Det kan jeg ikke skryte av nå
J, J og meg:) Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 Men, en stor ulempe er at man ikke blir regnet med engang, i hovedopptaket i barnehagen...
Gjest Skrevet 21. mai 2009 #8 Skrevet 21. mai 2009 Har barn født i oktober, september og juni, og så langt syns jeg helt klart september er den beste månden! :-) Blitt kjølig nok til å slippe å lure på hvordan man kler på babyen, men fortsatt mildt nok til å kunne gå turer helt fra starten av. Man har 9-10 mnd på seg selv å komme i form igjen til neste bikinisesong ;-) Innen september er alle hjemme igjen fra ferier, så er lett å ordne med bursdag. Selv om barnet er født slik at det bare er 5 år når det begynner på skolen, så er det ikke av de seneste på året heller. Når sommeren etter kommer er barnet stort nok til å kunne være masse ute. Jeg synes juni var verst å få barn i og smågruer meg litt til nok en sommerbabye (termin i august), men, men, det går jo det også.
mai mammaen til to Skrevet 21. mai 2009 #9 Skrevet 21. mai 2009 jeg har bare mai barn selv da. men selv er jeg født i september. jeg syns alltid det var veldig kjipt. fordi jeg alltid var av de yngste. var ikke fylt 7 år når eg begynte på skolen som de fleste andre, når jeg ble eldre så var det kjedelig å ikke være 18 før sommerferien. så jeg bestemte meg for at mine barn skulle bli født før sommeren. hehe.... Men nå når jeg er blitt voksen er det en veldig fin tid. hehe.. jeg er ikke den eldste noe som er veldig kjekt egentlig.. Er jo veldig opp å ned når det gjelder hvor varmt det er. husker på 18 årsdagen minv ar det tropenatt.. Tror nok uansett at det blir bra med baby i september.. lykke lykke til..
*Smiley* Skrevet 21. mai 2009 #10 Skrevet 21. mai 2009 Veldig greit.Mini er født 9 September.Knall tid på året. Greit med perm og barnehage. Ikke noe problem med bekledning om vinteren.
*Smiley* Skrevet 21. mai 2009 #11 Skrevet 21. mai 2009 Kjøp en vogn som tåler vinterføre godt.Evt med lufthjul. Emmaljunga og simo er fine.Har store bagger , og det er kjekt når de må kles på en del og kansje ha vinterposer oppi. Har duo egde selv og den er fin på vinterføre .
mai mammaen til to Skrevet 21. mai 2009 #12 Skrevet 21. mai 2009 er jo mega dumt i forhold til barnehage... for er dem født før 1 september er man garantert plass høsten etter..
LINDA*** Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #13 Skrevet 21. mai 2009 Hei! Og TUUUSEN takk for svar Jeg glemmer så fort.. Har jo forsåvdidt gått med en baby på høsten før da. *klasker-meg-i-panna*.. Og det gikk jo alldeles greit (tror jeg er i pre-ammetåke). (har som sagt sommerbarn fra før). Det med bhg er selvsagt i kjipeste laget, da de som er født ETTER 31.august ikke blir beregna med før året etter. Men der har vi allerede sikret oss plass. Vi bor på en liten plass, og har meeeget god kontakt med de alle. Så, den er sikker. Har faktisk ikke tenkt på at når det gjelder skolestart, så er h*n ikke fyllt 6 år enda. Men, det ække no stress;) Takk for tips på vogn, men har en super vogn etter førstemann, så det får gå bra en sesong til Jeg er faktisk, teit som jeg er, mest bekymra for om vi kan være ute på bursdagen i september. For vi har stooor uteplass, men ellers et lite hus. Og med alle venner og familie er det mest praktisk å ha arrangement ute. Men herregud, det er èn dag i året da, hehe (jeg saaaa jeg var teit;)) Kan jo hende jeg føder rundt 10. f.eks. Det hjelper litt ååå.. Alt en skal bekymre seg over....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå