Gå til innhold

Hvor mange timer etter man har drukket alkohol kan man kjøre bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og være helt sikker på å ikke ha promille?

jeg og en venninne satt hjemme hos meg i går og drakk altfor masse. har ikke drukket på evigheter verken hun eller meg, så idag har jeg hatt tidenes fyllesyke. føler meg ikke bra fremdeles. (nesten pinlig, men gøy hadde vi det).

Jeg var på bensinstasjonen og kjøpte brus i 14 tiden. ( vi drakk til ca kl 3 i natt). Da jeg fortalte dette til gubben, ble han rasende, og påsto jeg garantert hadde promille?!?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde du høyst sannsynlig!!

Variasjonene er store,men fort og galt kan du si at du blir kvitt ca 0,1 promille pr time. Etter 11 timer uten å drikke, var altså promillen din 1,1 lavere enn da du sluttet å drikke. Så overlater jeg til deg selv å vurdere hva du hadde kl 0300 i natt..

Skrevet

Tja, hvis man ikke er så veldig full så er vel minimum 12 timer noe å forholde seg til.

Selv om jeg selv alltid venter i 18-20 timer. Livredd for dagenderpåpromille.

Skrevet

minimum 12 timer. Selvsagt trenger du ikke ha promille, men det er det som er regelen.

Skrevet

Det hadde du garantert også! Det kommer an på vekt og alkoholinntak. Men du kan være rimelig sikker på at hvis du drakk mye, helt til kl 3 i natt (det vil også si at du var på stigende rus da du slutta å drikke; kroppen sluttet å ta opp alkohol en stund senere), så var du overhodet ikke kjørbar kl 14 i ettermiddag. Jeg hadde nok ikke kjørt før utpå kvelden hvis jeg måtte, hadde nok helst venta til i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...