marsprinsenmin<3 Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Heisann! Jeg har bare ett lite spørsmål, fordi jeg har tatt clear blue eggløsningstester nå 6 dager, men har ikke slått ut noen dager! men det som er at jeg har såå utroligt vondt i magen og er småkvalm.. Sånn som jeg har hatt tidligere når det er eggløsning! Kan de testene bli negative selv om jeg har eggløsning? Eller er det mulig å bli gravid selv om jeg ikke har hatt sex under eggløsning??? Takk på forhånd!
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Eggløsning er én dag i syklus....fruktbare dager e vel 4-6 dager før og inkl el dag. (altså fruktbar man-torsdag f.eks og el på fredagen.) Det e fullt mulig å ha el uten at det slår ut på testene, komme an på persolig hormonmengde, kor mye av det som ende i urinen, ka tid på dagen en teste (fortrinnsvis ettermiddager, da produksjon/utskilling av Lh hormonet er på det høgeste) En kan bli gravid sjøl om en ikkje har sex under eggløsning. Sædceller kan leve oppe 7 døgn på det lengste i perfekt miljø (el slim bl.a!!) 2-5 e mere vanlig da..en vet jo aldri det.. Så selve eggløsningsdagen i segsjøl e ikkje så viktig med tanke på befruktning.
Smurfelykke Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Trodde det var sånn at når man har testet positivt har man størst sjanse til å bli gravid fra da av og 24-36 timer etterpå. Det var et sted jeg leste hvor stor sannsynlighet det er for å bli gravid de andre dagene i syklus. Mener det var her inne på "bli gravid" siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå