EnJente_m_2Jenter Skrevet 21. mai 2009 #1 Skrevet 21. mai 2009 Sorry, men limte inn svaret fra den forrige tråden min inn her. Er jo jævlig om du ikke skal kunne føre en "normal" samtale her inne uten at sååå mange skal hoppe inn og hente noe fra deg. Merket at jeg først tenkte det var artig, men når jeg tenker meg om, så er det egentlig bare litt spykt at folk ikke klarer å lage egne tråder. Du må jo føle deg heksejaktet hehe, så derfor lagde jeg en ny tråd og her er altså videresvar fra den originale tråden hehe: Sprøtt, men artig ! Får i allefall virkelig håpe det går 3 år, det tror jeg man trenger hehe !!! Går alt bra med deg da ? Går fort nå før barnet kommer, er så mange som sier til meg: "halvveis ja ? Men da har du jo laaaaaaaang tid igjen." Tja tjo...det går fort i grunn hehe ! Har jo det meste på stell siden det ikke er førstemann, alikevel så er det mye annet som skal ordnes først. Bla. huskjøp blæh !
cec26 Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 hehe... ja det blir sånn med engang veit du... Jeg husker sist jeg var her inne på bim, med nummer to så va rj eg på spåsiden... det ga jeg opp rett å slett... jeg driver jo å spår privat ved siden av, og bruker mye av tiden min på å hjelpe andre, så jeg pleier ikke å spå så myeh er inne, bare hvis jeg får inn ting og hvis jeg føler at jeg kan svare med 100% sikkerhet... er jo mye neklere å spå noen hivs jeg har de på tomannshånd og ikke over nettet.... Ja, det går nok 3 år tenker jeg... og da blir det en liten gutt;) helt sikker faktisk... Jeg syns tiden går veldig fort denne gangen, og jeg blir jo satt igang før også... så det blir jo en juli baby... jeg vet ikke helt om jeg er klar for å bli 3 barnsmor enda...hehe... det er godt han skal være inni magen noen uker til... Dere skal kjøpe hus dere ja... stemmer det... Åssen bor dere nå da? Leier eller?
EnJente_m_2Jenter Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2009 Ja jeg har sett at det fort kan bli sånn, så da lagde jeg bare denne tråden og håpet på at det ble med det ! Kjempefint det du gjør og jeg har full tiltro til det og deg. Har en mormor som også ser, men i stillhet. Sjeldent hun sier noe og kun hvis det er noe spesielt eller noe hun virkelig føler hun må fortelle. Er så gammel at hun ikke spår folk, egentlig aldri drevet med, men alltid kunnet sagt ting på stående fot. Helt merkelig og beundringsverdig ! Så klart tomannshånd er bedre, det sier seg nesten selv. Jeg var hos en svensk dame, "engla" kaller hun seg, og hun spådde meg en stund fremover, og alt har stemt. Hun sa: jeg ser deg bli gravid om 3 mnd, og det er en jente. Dette sa hun tre mnd nøyaktig før jeg ble gravid. Hun sa at jeg og samboer skal flytte sammen og få oss et hjem og en familie etc. altså hittil har alt stemt ! Derfor artig at du også sa det med jente. Jeg har blitt spådd for mange år siden at jeg skulle bli mor til en gutt også, så derfor hadde jeg kanskje trodd han kom nå. Og især siden jeg ikke har hatt lyst på flere barn i det HELE tatt. Altså enn to. Hvordan var overgangen fra å bli mamma fra en til to ? Venninna mi sa at det var verst med overgangen fra nr 1 til nr 2, nr 3 utgjorde ikke så stor forskjell i følge henne, men alt er relativt. Kommer jo an på sååå mye. Kolikk, soving, spising etc. Håper i allefall at det går bra, juli er jo en superbra mnd ! Hehe Født 16juli selv ! Juhu !
cec26 Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Ja, du veit de fleste mennesker kan "lese" andre.. Men du må lære deg å bruke magefølesen din og ikke minst stole på deg selv...Det er helt utrolig hva man kan få ut av det... Jeg har alltid vært sånn siden jeg var liten... sa ting rett ut til mamma og pappa... og jammen så stemte det... hehe... Så jeg kaller meg selv en meget god menneksekjenner...hehe;). Men hun jenta som kommer nå er nok veldig forskjellig fra hun du har... en helt annen personlighet... Blir en nydlig liten jente dette her.... Sånn dokkepen blir hun... Overgangen fra 1 til 2... hehe... ja, det var en utfordring... Men jeg hadde liksom ikke oddsene med meg da... det er 20 mnd mellom guttene.., Eldstemann var konstant syk på den tiden... ( Har lagt inn dren, fjernet polyper og mandler så nå er han nesten aldri syk... Magnus fikk da selvføgelig kolikk, og hadde dette i 4 mnd.. + at begge mine barn har vært intolerane mot melkeprodukter fram til ca 2 år.. dette fant jeg da ut på den tiden, pappa hadde nettopp død av kreft... så ja.. trenger jeg å si noe mere... Så jeg håper nå at nummer 3 blir en sovende drømme baby...hehe..
Snikskytteren er storebror! Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 Litt snålt å lage slike "egne" tråder på et felles forum. Vurder heller å utveksle msn!
cec26 Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 Faktisk så er dette veldig vanlig her inne... det er mange som har en egen tråd... og hvorfor er det et problem for andre? vi er jo klar over at andre kan lese det vi skriver, så det er jo ikke noe problem for oss..
AdrenaLine Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 Enig med snikskytteren... Disse private trådene tar opp plass på fellesforumet og vi andre føler at vi invaderer privat territorium om vi er uheldige og går inn på en. Kan man ikke bruke private meldinger her inne, msn eller vanlig mail? Dette er bare en bagatell og ikke rettet mot dere to, men alle her inne. Har iblant et inntrykk av at folk legger ut private tråder her for å komme seg til topps på "Mest akrive brukere"-lista...
EnJente_m_2Jenter Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 21. mai 2009 Orker ikke en gang å kommentere de innleggene, selvfølgelig MÅTTE noen blande seg inn her haha, hvorfor ikke lage en egen tråd om det ? Istedetfor å skrive om det inne her ? Så klart jeg må få skrive med hvem jeg vil her inne, skriver ingenting hemmelig, men om noen ser noe aktuelt for de å vil tilføye noe: værsågod ! Mens i den andre tråden handlet det om at folk kom inn i vår tråd, for å få noe ut av cec26, og ikke fordi det hadde NOE med den tråden å gjøre. Så vær så snill, heng dere opp i noe annet ! Til deg cec26, jeg svarer i morgen, kl er så mange og jeg må sove, reiser til USA lørdag morgen og må ha litt krefter igjen til pakking imo hehe !
EnJente_m_2Jenter Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 22. mai 2009 Cec26 Oi skal jammen si at du hadde mer enn nok å styre med altså, det kan ikke ha vært lett nei. Kolikk er faktisk utrolig tungt å håndtere over tid. Min hadde også det nemlig. Jeg ble alenemor da hun var 4 mnd, og stod der med kolikkbarn + hele tyngden av det å stå alene etc. Alt det andre hadde jeg jo ikke, men huff du fikk gjennomgå ja ! Så da satser vi på at det går kjempeflott denne gangen, for oss begge. Jeg uroer meg mest for amming jeg, da min lille "C" ble født, hadde hun såpass mye gulsot at hun ikke var våken. Hun våknet ikke under badetiden en gang. Så det var vanskelig. Hun fikk altså ikke til å suge, vi prøvde i over to mnd, gikk til ammehjelp på sykehuset etc. Til slutt sa også de at dette ikke kom til å gå og at det nok var bedre å gå over til flaske. Når det er sagt pumpet jeg meg 7 ganger pr døgn i 9 mnd slik at hun skulle få bare min melk. Slet meg totalt ut, og stod alene oppi det hele. Barnefar stilte opp han altså, men på "sin tid". Min tid måtte jeg jo takle selv kan du si. Så jeg håper på en god ammestøtte og fokus på at amming skal gå bra ! Også håper jeg at vi finner oss et hjem FØR barnet kommer. Har bestemt oss for å kalle henne Nicoline Sukk nå må jeg gjennom en hel haug pakking, klesvask etc. Reiser imorgen tidlig kl 07:45 ca, så her må det gjøres en del hehe ! Jeg bare driter i å lese de andre trådene folk kommer med nåfra, de får mene hva de vil. Man vil jo alltid ha noen som henger seg opp i andres glede...usj ! Når det kommer til dette med å være en god menneskekjenner så skjønner jeg hvordan det kan funke ja Å være sikker på seg selv, og føle seg frem betyr nok en hel del ja. Jeg og sambo har vendt oss mer og mer til tanken om å få nr 3 nå, da både du og to andre "seere" påstår at det skal være slik. Så vi får se hehe !!!
cec26 Skrevet 22. mai 2009 #10 Skrevet 22. mai 2009 sånne ting som dette har har ikke jeg tid til å bruke tid eller energi på...men nå kommer denne tråden til å dø ut av seg selv uansett siden en av oss skal på ferie...( noen som er heldige her ja;) hehe... så da blir vel alle fornøyde tenker jeg... uff a meg.. jaja.. men uansett, EnJente_m_EnJente + en i magen du må ha en super fin ferie... husk å beve deg mye på flyet da.... så snakkes vi når du kommer hjem... En annen ting... amminga kommer til å gå som en drøm denne gangen.. og hvis jeg får møtt deg før du føder så skal du få noe av meg, som kommer til å hjelpe på med amminga di, hvis ikke så skal jeg sende den i posten til deg når jeg har født...
EnJente_m_2Jenter Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #11 Skrevet 22. mai 2009 Så koselig, det er svææært betryggende å høre, amming er jo viktig og ikke minst en stor del av opplevelsen Du er søt du ! Og takk for det, nå er jeg i feriemodus og kofferten er pakket juuuhuuu ! "kontakter" deg når jeg er tilbake, får vel slå til med en ny "privat" tråd her inne haha Kose deg i norge så lenge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå