Gå til innhold

Vaskemiddel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om det var et spesielt merke på vaskemiddel folk anbefalte i forhold til allergi. Til bruk på babyen sine klær og sengetøy.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser mange her inne bruker enten neutral eller blenda sensitive. Jeg har selv litt følsom hud og her bruker vi blenda sensitive. Den merker jeg ingenting til. Disse er også anbefalt av Norges Astma og Allergiforbund.

Skrevet

Jeg synes ikke Neutral vasker reint, så vi bruker Blenda Sensitiv. Funker veldig fint for min sarte hud :o)

Kan også bruke skyllemiddel så lenge jeg bruker de store flaskene som ikke er konsentrat :o) De som er uten parfyme synes jeg lukter død og h****, men jeg blander av og til...

Skrevet

Hvilke merker er det snakk om som en kan bruke når det gjelder skyllemiddel da?

Skrevet

Både neutral og blenda sensitive finnes som tøymyknere også.

Skrevet

Kanskje jeg som er teit her,men er det noen spesiell grunn til at alle vasket baby tøyet sitt i sånn sensitiv og neutral-vaskemiddel/tøymykner??

Altså,jeg har ærlig talt ikke tenkt noe over dette når jeg har vasket tøy jeg,bare bruker det vi bruker egentlig,men kanskje fordi ingen av oss reagerer noe på vaskemiddel.. Er det sånn at babyens hud reagerer på vanlig vaskemiddel eller?? Da tenker jeg på Omo colour foreksempel...

Skrevet

De har mye mer sensitiv hud enn oss og kan reagere med utslett og kløe på vanlig vaskemiddel ja. Verken mannen eller jeg plages med vanlig vaskemiddel, og det er lite eksem i familien, likevel har to av våres barn hatt litt eksem som små (har fortsatt på vinterstid), og da var det ekstra viktig å være nøye med hvilket vaskemiddel vi brukte. Ellers bruker vi Neutral første året, og så bytter vi til vanlig vaskemiddel etter det.

Skrevet

Barn har veldig følsom hud. Parfyme og fargestoffer kan gjøre at tøyet klør eller at de kan utvikle allergier. Men tror det er mange som ikke tenker over det.

Skrevet

Jeg nyser når jeg går forbi OMO i butikken. Synes det er dritsterk parfymelukt i det, så jeg bruker ikke det til meg selv heller, så da vil jeg i hvert fall ikke bruke det til minsten...

Av tøymykner bruker jeg faktisk Europris sin Soft i store flasker. Blander den gjerne ut enten med nøytral tøymykner eller med vann, men jeg får i hvert fall myke klær uten statisk elektrisitet, og slipper både den sterke lukten, og den vonde lukten som kommer fra de helt nøytrale... :o)

Skrevet

Har ikke svar.... Men må bare si at jeg blir GAAAAAL hver gang jeg leser overskriften, har SÅÅÅÅÅ dilla på å sniffe oppvaskmiddel og vaskepulver.... så jeg må jo løpe å hente yndlingsboksen hver gang jeg leser "vaskemiddel" her på 3.tri. :P

;)

Skrevet

Jeg bruker blenda sensitive tøymykner og mitt tøy lukter ikke vondt, bare rent. Nå har jeg prøvd neutral tøymykner også og synes ikke tøyet lukter vondt av den heller. Bare rent:-)))

Skrevet

Jeg bruker det vi bruker til oss selv, omo ultra og omo color, samt comfort sensitive skyllemiddel.

Brukte det sist gang også, og det gikk helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...