Gå til innhold

simo kombi eller duo?

Anbefalte innlegg

Jeg går meg helt vill i vognjungelen, men tror jeg nå vil ha en simo.

Men hvilken bør jeg velge

- skal bruke den mye på tur, og får høstbarn så må tåle snø

- skogturer

- skal ikke fraktes så mye fram og tilbake i bil, men blir selvsagt noe, men har i det minste en stor bil. Kommer til å prøve den i bilen før jeg kjøper den

- har ikke troen på at ungen kommer til å bli så stor i fødselsvekt da ingen av foreldrene var det (han 2700 jeg 3100) men kan jo bli overrasket. Vi er også begge like under 170 cm

ellers er de begge vendbare, har de mulighet for å sette opp barnet litt, og har de seler?

ser det er ett godt tilbud på 08 modellene hos babyshop, og har lyst til å slå til, hadde vært fint å spare litt når man skal handle inn så mye

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140138005-simo-kombi-eller-duo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi valgte simo duo og er kjempefornøyd med den (bortsett fra at den er litt tung og løfte ut og inn av bilen da, men vekta var vi jo klar over). Lillemann er 5 mnd nå og har fortsatt plass i bagen (var 3130g da han ble født). I vinter var det god plass til vinterpose, og lillemann lå lunt og godt. I tillegg blir duo-vogna litt lettere enn kombi siden du bytter mellom bag og sportsdel. Kombi-bagen er endel smalere enn duo-bagen, og mange synes den blir fort for smal, spesielt med vinterpose. Bortsett fra det er det vel ikke store forskjellen mellom dem, sportsdelen er helt lik. Så lenge du ikke har behov for å bære på bagen så mye ville jeg valgt Duo pga størrelsen på bagen. Fungerte bra i vinter også. Hadde aldri problemer med å komme fram, men uansett er det vel tungt å skyve på vogn på dårlig brøyta veier.

Får understell med vendbart styre til begge (koster litt ekstra), både bagen og sportsdelen er også vendbar på standard understell. Følger med seler. I duo-bagen er det en plate som du kan bruke for å sette opp barnet litt når det er stort nok til det (vet ikke om det er plate i kombi-bagen).

Til vinterbarn hadde jeg vbalgt simo duo en gang til, men vi kommer nok til å bytte til en lettere sportsvogn etterhvert.

Lykke til med vognvalg :o)

simo kombi og duo er egentlig samme vogna, det er bare bagen som er forskjellig. vi får også høstbarn, og har valgt duo, fordi den har større bag, og den er lettere,(fordi du slipper å trille på både sportsdel og bagdel som i kombi.)

i duo bagen er det en plate i ryggen slik at når barnet blir litt større og vil opp å sitte kan du sette opp denne, i sede for å bytte til sportsdel. tror ikke denne platen finnes i kombi bagen.

du kan velge det understellet du vil på begge typene, men vi har valgt bort det vendbare fordi vogna da blir tyngre, og det egentlig er fort gjort å vende sportsdelen. har også blitt tipset om at kompaktunderstellet er mye feil på.

ellers vil jeg si at de simo vognene jeg har trillet i bhg er gode på snø, merker nesten ikke at det er tyngre. og ellers er de gode og velprøvde vogner, dette var viktig for oss. men vi kommer nok til å ha en trille i tillegg fordi vognen er såpass stor, og som vi kan feste bilstol på:)

håper du fikk litt svar, ble langt og litt rotete men...

Jeg har ikke hatt Simo, men en annen kombivogn (Brio). Simo er jo en bra vintervogn, dere blir nok fornøyd med valget, etter det du skriver om kriteriene.

Ang kombi vs duo: For meg har det vært veldig nyttig å ha kombivogn - vi har lagret vogna i boden utenfor utgangsdøra (rekkehus), og da kunne jeg ta babyen rett inn i bagen. Jeg så en venninne baske sin Simo duo-bag inn i gangen vår, og det var IKKE en lett oppgave! Det er ikke plass til en vanlig voksi classic-pose i bagen til vår vogn, men vi har brukt saueskinnspose, så det har ikke vært noe problem. Vi har også brukt bagen som "ekstraseng" inne, både hjemme og når vi har vært på besøk.

Kort fortalt: Har du behov for en bag det er enkelt å ta med deg, velg kombi. Ellers velg duo, bagen er jo større. Vektforskjellen mellom de to vognene er så liten at jeg tviler på at det har noen praktisk betydning, but I could be wrong.

Jeg har nå hatt begge deler, simo kombi og simo duo.

Denne gangen valgte jeg simo duo, pg vil vel si at det var uvitenhet som gjorde at det ble valgt kombi første gang..

Jeg vil si at hvis du ikke har behov for å lett kunne ta bagen med deg inn og slikt, så hadde jeg valgt duo.

Den platen som er i duo bagen som man kan setter barnet opp i sittestilling, finnes nå i kombivognen også nå har jeg hørt.

Så jeg vil si, hvis du ikke har behov for en litt lettere bag, for å bære rundt på den, så ville jeg valgt duo, for da får du større bag, bredere, og så er den litt lettere.

Jeg ville valgt standard understell, for det vendbare er tyngre og det kompalte synes ikke jeg er verdt pengene.... også detter er tynger enn standarden.

jeg har en venninne, hennes datter har akkurat passert 1 år, hun kan fortsatt ligge i bagen på simo vogna deres.

Der ligger hun å sover hver dag, på dagtid enda.

Nå er ikke hun et kjempestort barn da, men jeg håper at også vi kan bruke denne bagen lenge...

Jeg har simo kombi. Da vi kjøpte valgte vi også litt i uvitenhet, men jeg ser at det vi endte opp med var det beste for oss. Vi bodde i 3 etasje, og måtte sette vogna igjen i en bod ute. Da var det lurt å kunne ta med kun bagen og babyen inn, uten å løfte babyen ut av bagen.

Både duo og kombi er fine vogner. Det spørs litt på hvordan du bor. Kan du kjøre vogna rett inn (dvs første etasje i blokk, rekkehus, enebolig, etc) - kjøp duo. Mye bedre plass i bagdelen. Dessuten har man en mulighet til å sette opp halvparten av bunnen slik at du får støtte til ryggen til babyen.

Et lite tips - impregner stagene/kurven under vogna - de ruster og det går ikke på garantien. Stagene på vogna vår rusta, og vi fikk dem byttet ut. Men nå er det nye rustflekker, og iflg Simo så er visst ikke vogna rustfri.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...