Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk høre jeg skulle ta røntgen av lungene på torsdag.

om jeg da er gravid, så er jeg 3 og en halv uke på vei.

men er vel for tidlig finne ut av det med en test da, så er så usikker på hva jeg skal gjøre..

må ta røntgen pga av at jeg har vært syk, tok for 4 uker siden og da var bildene helt fine sa de, men ville ta ett bilde til for å være helt sikre.

men nå er jeg snart helt bra igjen, så skjønner ikke hvorfor jeg må ta nye.. jeg kan vel avbestille selv?

skal til lege onsdag, men da er det for sent å avbestille ettersom jeg må ta bildene på ett annet sykehus.

hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde kanskje snakka med legen eg..kor nødvendig det e med den røntgenene, og ein evt. effekt hvis du sko ha blitt graivd.

Antar det e noen dager før ikm du ska ta røntgen siden du skrive 3,5 uke i tilfelle??

Hm...nei eg tror nok eg bare hadde snakka med lege eg altså.. Evt ringe røntgen avd. på sjukehus og spørre......

Skrevet

Hei!

Jeg har vært i eksakt samme situasjon selv. Skulle ikke ta røntgen av lungene, men av ryggen.

Jeg visste ikke om jeg var gravid, for som med deg - så var det akkurat for tidlig å teste. Selv om jeg var usikker på om de kunne ta røntgen, møtte jeg opp på sykehuset for å høre med de. Og sykepleieren jeg snakket med der, anbefalte meg å ikke gjøre det.

Hadde det skulle bli tatt røntgen av f.eks. benet, så hadde det gått greit. Men så lenge det var overkroppen (ikke armene) - så ville det komme strålinger ned til magen. Og det hadde ikke vært bra for et evt foster.

Jeg fikk beskjed at det var opp til meg, men ikke å anbefale. Sykepleieren sa hun ikke hadde gjort det selv. Derfor valgte jeg selvfølgelig å ikke gjøre det.

Jeg var såpass heldig at jeg fikk time senere når jeg kunne teste. Og var jeg ikke gravid - så kunne jeg komme tilbake. Var jeg gravid - så kunne jeg bare avbestille.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg ringt legen og forklart situasjonen og spurt om råd:-)

Lykke til!

Skrevet

har lett litt rundt på nettet, og den anbefales jo ikke.

jeg tipper nok at jeg dropper, og jer er jo som sagt mye bedre nå :)

får heller be om en ny time tror jeg. gikk en uke over tiden forrige gang, pga sykdommen.. så litt vanskelig å vite når jeg har eggløsning, men skulle hatt den i går etter den vanlige syklusen min.

tror jeg dropper jeg... skulle jeg være gravid, og miste så kommer det til å bli temmelig tøft, ettersom jeg vet nå at sjansen er der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...