StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Får det ikkje vekk jo. Har prøvd alt mulig. Alle slags vaskemidler, steam. Kjøpte et middel som skulle vært for å fjerne silikon, men det var ikkje noe super effekt av det. Eneste som hjelper er å stå med fingernegler og skrape, men det går jo ikkje på så store områder. Ser så fælt ut, og vil ha det vekk nå. Noen som tifeldigvis har vært borti dette?
meeelo Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 tec 7 cleaner kan du vist bruke, men det va vist veeeeldi dyrt,det e ett middel som ska løse det opp .... ellers så e rådet å bare pelle det av, kan evt bruke ei ovns skrape, men da kan jo risikere at panelet bli veldi stygt :( lykke til, håpe du får det bort
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Sloss netopp med dusjdørene mine når eg måtte legge ny silikon... Det beste e nok å ta det for hånd..desverre!! Syns eg da....like ikkje å bruke så sterke kjemikalier i hjemmet mitt..... Men det middelet du har da?! Kanskje du må ta i flere omganger?!?! At det e for tjukke lag!?
?en til? Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 når vi pusset opp badet, så brukte vi slike plater, og med silikon, og det beste jeg fann til å få bort silikonen, var å bruke et viskolær, og "viske" det bort:) ingen stygge flekker av det, men passet på å bruke et hvitt et, som var nytt da...
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 Å herreguud!! Koffer har ikkje eg tenkt på det!!! Haha!! Genialt med viskelær!! Eg ska spre kunnskapen din, tufsapåtjukka!!!
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. mai 2009 Oiii, viskelær. Den var dyp, hadde eg aldri kommet på en gang. Det skal prøves. Problemet med løsemidler er at da kan ikkje eg prøve å få det vekk, skal jo ikkje lukte på for mye sånt når en er gravid. Og når det gjelder skraper og skrubber så blir platene ripete da. Prøvde på en plass det ikkje sees med baksiden av en sånn skruresvamp, og der ble det riper. Håper det funker med viskelær, eg skal faktisk prøve det med en eneste gang og se om det funker :-) Takk for tips jenter.
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. mai 2009 Oiii, viskelær. Den var dyp, hadde eg aldri kommet på en gang. Det skal prøves. Problemet med løsemidler er at da kan ikkje eg prøve å få det vekk, skal jo ikkje lukte på for mye sånt når en er gravid. Og når det gjelder skraper og skrubber så blir platene ripete da. Prøvde på en plass det ikkje sees med baksiden av en sånn skruresvamp, og der ble det riper. Håper det funker med viskelær, eg skal faktisk prøve det med en eneste gang og se om det funker :-) Takk for tips jenter
Bentix Skrevet 19. september 2016 #8 Skrevet 19. september 2016 Ser denne tråden er gammel... Men skulle gjerne vist om det funket med viskelær eller noe helt annet? Vi skal fjerne en kjøkkenøy og den er festet til parkettgulvet med silikon! Så tørr ikke fjerne før vi vet vi kan fjerne silikonen uten å ødelegge gulvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå