Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Hvor vanskelig er det å få dette innvilget? Hvis man regner feil og ikke "rekker" å ta abort før tolvte uke, altså. Skal det mye til eller er det nok at man ikke ønsker babyen og er bekymret for økonomi og føler seg for ung og usikker på forholdet?
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #2 Skrevet 1. juni 2009 Det finnes (noe vagt definerte) rettningslinjer for dette, men i praksis opplever mange at det er nemndens holdninger og kvaliteten på egen argumentasjon (men også hvilket inntrykk man gjør) som til slutt veier tyngst. De ulike nemdene har dessuten svært ulik praksis (det er forsket på dette), bor du i bibelbeltet skal det hardt holde å få innvilge senabort. Vanskelig økonomi er per def god nok grunn, men så må man jo spørre hva som kvalifiserer som vanskelig økonomi, og der finnes ingen definisjon - bare mange sterke meninger. Så for å være helt ærlig: Det eneste som egentlig kan garantere deg senabort er at det er fare for ditt liv (enten ved at du truer med å ta selvmord og det blir vurdert dithen at du er seriøs, eller ved medisinske indikatorer), eller at det er påvist alvorlig sykdom hos fosteret. På den annen side: For noen nemder vil det kvalifisere at du virker litt lei deg. Jeg ønsker deg lykke til, og våger meg å anbefale en samtale hos amathea med folk som vet hva de prater om!
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 2.3 a&b - vanskelig livssituasjon holder det, ja.
paper Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Heisann! Kommer an på HVOR mye over tida du er! Jeg tak en for endel år tilbake,ble endel att og frem før jeg klarte å ta avgjørelsen.Var da uke 14-ingen sykdom eller medisinsk grunn.Og "nemnda"var en lege og sykepleier tror jeg... Er det veloverveid og velbegrunnet går det greit,dette! Lykke til uansett kjære deg!!Klem
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 Husk også at HI er mer verdt enn at andre skal belemre henne med sine egne kjepphester.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå