LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Lurer på hva som kjennetegner dette, utenom tette melkeganger og vonde bryster etc.. Jeg sliter nemlig med en tett melkegang, som jeg ikke får has på. Har pumpa, massert, brukt brystolje, ammete og gud vet- uten hell. Det er en liten melkegang, så det er ikke så vondt som når de 'store', eller flere har tettet seg, men vondt nok. Nå de siste dagene har jeg plutselig opplevd influensalignende symptomer, vondt i kroppen, svimmel, fryser litt etc. Kan det være tegn på betennelse? Jeg tror selv ikke det er det, siden jeg er snørrete i tillegg, tenker at jeg nok er forkjøla eller får en influensa snart- men jeg ble plutselig usikker her.. Noen som har andre tips enn det jeg har nevnt for å bli kvitt dette?
Lillepusen-78 Skrevet 21. mai 2009 #2 Skrevet 21. mai 2009 Tror jeg ville tatt en telefon til legevakten, jeg. For sikkerhets skyld. Man kan ha feber ved tette melkeganger også. Har ikke hatt brystbetennelse, så er jammen ikke sikker på om det er det du har. Tips til å løsne opp tette melkeganger: - VARM dusj før amming/pumping - Pumpe i dusjen - Resept på Syntocinon-nesespray som letter utdrivningsrefleksen - Varmeflaske Jeg har i 7 mnd nå brukt kosttilskuddet Lecitin daglig, som anbefales av ammehjelpen dersom man sliter med gjentatte tette melkeganger. Skal visstnok forebygge at melkefettet "koagulerer". Jeg har hatt minimalt med problemer etter at jeg begynte med det. Lykke til
LillaGorilla♥♥ Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. mai 2009 Takk for svar. tror nok dte er forkjølelse jeg har foreløpig, for nå har jeg vondt i halsen også. Men melkegangene er jo vonde likevel.. Hvor får jeg tak i lecitin, helsekost eller apotek?
Lillepusen-78 Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 På helsekost. Doseringen i fht tette melkeganger er høyere enn det som står på boksen. Jeg tar 3 kapsler morgen og 2 kveld. Se på ammehjelpen.no, der står det hvor mange mg man bør ta pr døgn. Godt det "bare" er forkjølelsen, da. Husker selv at det har vært øm en stund selv om det er på vei til å løse seg (altså at området ikke er så hardt lenger). Ømheten har sittet en stund....
lille sprelle Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 Det kan høres ut som en betennelse - om det er i puppen, det vet jo ikke jeg.... Kom deg til legen fortest mulig - ikke noe vits i å gå slik. Anbefaling ved tette melkeganger: Spis lecitin fra helsekost. Kutt ned/kutt ut meieriprodukter.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. mai 2009 Da har jeg kjøpt lecitin og stappa innpå, så får vi se om det hjelper:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå