Gjest Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Er det trygt å kjøre karusell når man er gravid? Har vært inne på Tusenfryd sine sider, men finner ikke no om det... Noen som vet?
Artica Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Gravide blir frarådet å ta karuseller, jeg ville ikke ha gjort det. Og jeg tror de vil nekte deg å ta karusell om det syns på deg at du er gravid
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Tror ikke det er farlig, man må heller kjenne på hva som er behagelig. Noen har standard beskyttelse, slik at når magen vokser så passer man kanskje ikke inn på noen av karusellene. Ville nok passet meg for loop og berg og dalbane hvor man kan få litt sleng og "krasje" magen inn sikkerhetsustyret (det som fungerer som et belte). Men er man usikker bør man styre unna. Kanskje du kan ringe jordmor og høre??
bimc Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Nei, du skal ikke ta karuseller når du er gravid. Jeg jobbet på tusenfryd for noen år siden, og det var hvertfall sånn da! Regner med at det fortsatt er sånn. Ta deg heller en tur til Liseberg, der er inngangsprisen billigere, og en mye finere park, også for oss som ikke kan ta karuseller i år
harlekinia Skrevet 21. mai 2009 #5 Skrevet 21. mai 2009 Å kræsje magen er nokk ikke den største faren. Det som er skummelt er at sentrifugalkraften kan få morkaken til å løsne. Blæh vil oxo kjøre karuseller
Gjest Skrevet 21. mai 2009 #6 Skrevet 21. mai 2009 Takk for svar alle sammen Da blir det nok ingen karuseller denne sommeren. Blir bra til neste sommer, da skal jeg ta igjen alle turene som jeg har gått glipp av i år HURRA
nesten30 Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 Der står forbudt for gravide på stort sett alle karuseller på omreisende tivoli, Liseberg etc... så nei.. som gravid bør en nok ikke ta karuseller.. får heller ta dobbel dose neste år;)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 21. mai 2009 #8 Skrevet 21. mai 2009 Men hestekarusell må da være helt uskyldig???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå