Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Er det bare jeg som fikk ødelagt (store skader) i underlivet etter fødselen? Føler meg så alene =(
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #3 Skrevet 21. mai 2009 Det er mange flere enn du tror..... Dersom du ønsker/vil snakke om det. Fortell til noen, og du vil merke fort at det finnes flere..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #4 Skrevet 21. mai 2009 Mørketallene på underlivsskader er enorme.
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2009 #5 Skrevet 1. juni 2009 Forstår ikke hvorfor kvinner finner seg i slike skader - uten å forsøke å gjøre noe med det - og advare sine egne døtre og andre unge jenter - slik at de kan ta et annet valg ang. egen kropp - før det er for sent ... .Finns faktisk privatklinikker hvor man kan velge planlagt KS selv - om man betaler oprasjonen selv.Eks i London .Og det er ikke langt å reise - om man er ute i god tid . Syns kvinner har en moralsk og etisk plikt - til å være ærlige med sine døttre , og andre unge kvinner som aldri har født før - om hva konsekvensene ofte blir med div helseplager små eller store med underlivet etterpå .Leger opplyser desverre ingen om slike tabuer for å unngå å skremme folk . - Sannheten bør fra i dagslyset .Slik at de yngre og friske kvinnene .Kan beskytte seg selv mot fødselsskader ved å ta KS omså privat og betale dette selv . Syns ALLE bagatelliserer vanlige fødselsskader .Både leger og kvinner generelt .De vil liksom ikke snakke om det .Tabu tema . Nei - vær ærlige alle som en - og advar unge og uvitende jenter - og fortell om de plager dere fikk etter fødsel . Jeg er i hvertfall kjempetakknemlig en mye eldre veninne fortalte om sine dårlige erfaringer med fødsel og de skadene hun fikk . Takket være henne - så kan jeg ta et annet valg - og får bestemme selv min egen skjebne .Jeg blir uten tvil å benytte privatklinikk utenlands til planlagt KS - om jeg velger få barn noensinne . Og når jeg leser om alle her inne med div plager og skader . Så føler jeg meg utrolig heldig som fikk den kunnskapen tross allt - slik at jeg kan ta et annet valg og beskytte meg mot fødselsskader . Uansett - ønsker dere andre god bedring og håper dere får den hjelp dere trenger til å bli bedre . Er ganske unødvendig at folk skal slite med sånne problemer - når det finns andre alternativer i en moderne og opplyst tid .For å unngå dette .Er bare riktige prioriteringer - det er snakk om .
To + en? Skrevet 2. juni 2009 #6 Skrevet 2. juni 2009 Kjære deg! Du kan ikke mene dette? Ser du skriver at du ikke har barn, så da synes jeg faktisk ikke du bør uttale deg før du har prøvd den ene eller andre måten å føde på. Hvis du tror KS er en lettvint måte å føde på så tar du feil. Bivirkningene der, som f.eks blodpropp og infeksjoner er ikke til å spøke med. Dessuten er det det beste for barnet, om mulig, å fødes vaginalt. Det er de færreste som får store undelivsskader av vaginal fødsel. Hadde det vært så utbredt som du skal ha det til ville det nok ha vært ett større tema i dagens samfunn og blandt kvinner.
Anonym bruker Skrevet 2. juni 2009 #7 Skrevet 2. juni 2009 Hun har da for pokker ikke sagt at hun sier KS er en lettvint måte å føde på. Men hun er livredd for underlivsskader og da syns jeg du skal respektere det. For å få underlivsskader er høyst reelt,det skjer ikke rent få. Hvis du tror det er de færreste som får skader så må du tro om igjen. Det er langt vanligere enn man tror. Problemet er bare at det er tabulagt, INGEN som snakker om det. Mørketallene er enorme. Og det som faktisk er skader, blir av mange leger og gynekologer regnet som "naturlige" endringer etter en fødsel. - Noe man må regne med. Bivirkingene angående KS er ingeting å spøke med sier du. Nei, men det er for pokker ikke bivirkningene av vaginal fødsel heller!!!!!!!! Men det er kvinners underliv vettu. Tabubelagt og bagatellisert. Kvinneproblemer. Ta en titt her inne på dette forumet for eksempel. Ekte kvinner - med ekte problemer - forårsaket av vaginal fødsel.
MrsMilla Skrevet 2. juni 2009 #8 Skrevet 2. juni 2009 Jeg hadde totalruptur på første fødsel. Heldigvis fikk jeg flinke folk til å sy meg - insisterte på å bli sydd skikkelig, og endte opp i narkose på operasjonsbordet, der ei god kirurg brukte sine timer godt til å gjøre jobben ordentlig. Har ingen varige mèn etter dette! Andre gang fikk jeg ei veldig erfaren jordmor, og endte kun opp med et kosmetisk sting. Altså: få en flink erfaren jordmor. Går det allikevel ille, gi klar beskjed om at syjobben skal gjøres skikkelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå