snuppelura-jente10 Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Hei jenter! Har noen spørsmål som jeg håper dere kan hjelpe meg med. Ventet el på søndag, testet hver dag side forrige mens, men enda ikke fått positive el-test. Brukte billigtester (stav) de første dagene og nå brukt CB digital de siste dagene da jeg trodde el skulle være rundt søndagen. Hvor sikre er disse testene? Kan jeg hatt el uten positiv test? Har en del utflod denne uke. Er det 1-2 døgn før el testen er positiv, og mensen kommer 14 dager etter el har vært? Får jeg uansett mensen, selv uten el? Mange spørsmål, men begynner å bli veldig skuffet av alle de negative testene.. Håper noen tar seg tid til å svare..
Musemor med tre søte små Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Det er ikke alle som får utslag på EL-tester dessverre. De fleste har IKM 14 dager etter EL. Husk at spem lever opp til 5 døgn inne kvinnen, og egget må bli befruktet innen 24 timmer etter det er sluppet. Det som er anbefalt er å ha sex annen hver dag i tiden man har EL. Begynn litt før, og fortsett til litt lenger, og bruk sykluslengden din til å fastsette når det er. Og, ja, du får dessverre også mensen om du ikke har EL Lykke til
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Testene er så og si 100% til å stole på. Men hos noen stiger og synker hormonene veldig fort, så hvis man ikke tester akkurat i det tidsrommet så får man ikke positiv test. Derfor kan du godt ha EL selv om testene ikke blir positive. Man har EL innen 24-36 timer etter positiv EL-test. Mensen kommer da vanligvis mellom 10 og 18 dager etter eggløsningen. Masse lykke til, håper testene blir positive snart:)
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Leger og gyn. stoler ikkje på sånne tester i det heile tatt....temping og blodprøve e 100%..ingenting aent..desverre!! Men el tester ska brukes om ettermiddagene, det e då homronet (Lh) vanligvis e høgast. For dei fleste så e dei jo å stole på, men sånn som meg som hadde slutta på pilla et par måneder før blei det bare kluss..eller...fekk ein pos test i måneden...men ingen el likevel..Mensen kom alt fra 1 uke etter te 3 uker etterpå Men e nok litt mer korrekte når en har fått all hormonell prev utav systemet. Det e ikkje sikkert at du vil slå ut på el-tester. Det komme an på kor mye nyrene skille ut fra blodet ditt. Som, så klart, e fullstendig individuelt. LutealFasen, tia mellom el og mens, e vanligvis 10-16 dager. Noen kan ha lang LF, oppte 18 dager. Men det e det meste og. Går det lengre enn det så e du enten gravid, ikkje hatt el, eller at el har forskjøvet seg..så det e virkelig ikkje dumt å teste hele syklusen innimellom. (billige tester da så klart! heller ha digitale som en kan ta hvis ne blir i tvil om ein e positiv) Går det mindre enn 10 dager fra el te mens, så har en en såkalt defekt lutealfase. Som e relativt enkelt å gjøre noe med, bare det oppdages Så fortsett å test! Mitt råd. Gjerne les deg opp på andre symptomer som kan oppstå ved el. Sko du ikkje finne utav det, så vil eg anbefale å tempe. For ja..du får mensen uten el...gjerne helst uregelmessig da den ikkje har det gule legemet (folikken som modner egg) som skiller ut rette hormonene. Men uregelmessig syklus e ikkje nødvendigvis noe symptom på manglende el..helst lange sykluser. Håpe du forsto noe av det eg skreiv her..hehe. E kanskje litt vel teknisk i forklaringene mine men
Smurfelykke Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Hah! Nå ble jeg oxo noe klokere på EL her, hihi. ;o) De to siste mnd. har jeg brukt CB EL-tester og begge gangene har jeg fått positiv test, men dette positive svaret varer ikke lenge. Første gang testet jeg etter 24 timer, og da var den negativ. Denne mnd. testet jeg etter ca.12 timer og den var også denne gangen negativ... Så jeg må ha en ganske kort eggløsning tror jeg? Ellers må jeg bare få sagt at CB-testene er aller best å bruke. De andre billigtestene suger!
snuppelura-jente10 Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. mai 2009 Tusen, tusen takk for svar. Setter stor pris på at dere tar dere tid til å dele deres kunnskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå