Gå til innhold

Kjenner dere liv i uke 15+1?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes ikke jeg kjenner noe ennå? På det som skrives om uke 16 på barn i magen, ser det ut som far kan kjenne spark om han legger hånda på magen. Det kan jeg ikke tenke meg at han gjør i mitt tilfelle. Hva med andre?

Skrevet

samme her, synes det er helt dustete det som står på uke16. Det går ikke, jo mindre du er sykelig tynn eller no kanskje?

Jeg er 15+3 i dag, å tror jeg har kjent noen små bevegelser, men litt vanskelig og si om det er babyen eller bare tarmene mine. Har nemlig vært ganske dårlig i magen de siste dagene :/

men men, det kommer vel snart vil jeg tro, men tror nok ikke pappaen får kjenne noe før nærmere i uke 18.

Skrevet

Hei hei =)

Æ kjente ikke liv før rundt uke 16-17, men visste ikke at det va babyen før i uke 18 =) Sida det har æ kjent liv hver dag =) Deilig =) Gled dåkker.

Men det tar nok enda nån uke før pappan kan kjenne nåkka. I mine bøker står det mellom uke 22-26. Men husk at førstegangsmødre ofte kjenne liv seinere enn flergangsmødre =)

Blei også litt bekymra da æ ikke kjente liv i uke 15 og 16, for nån plassa står det at man skal det, men det kan faktisk å helt til rundt uke 20 før ma kjenne nåkka, og man skal regne sæ som heldig om man kjenne det tidligere - gjeld førstegangsmødre =)

Bare nyt tida og gled dåkker =)

Skrevet

Jeg kjente liv i uke 15+2 og fra den dagen har jeg kjent hver dag og masse liv!!

Kjente små spark og bobler og sånn før 15+2 og, men daglig etter det...

Helt hærlig!

er 3. gangs nå, og kjente igjen ganske fort hva som var spark fra den lille. Med førstemann kjente jeg spark fra uke 16.

Skrevet

jeg kjennte første bevegels i uke 15 første gang, etter dette så og si daglig.

Nå er jeg 13+3, så vi får se når jeg kjenner det denne gangen

Gjest eelis+spire
Skrevet

Jeg ble mektig provosert da jeg var 15+ og ikke kjente liv inni magen, også kom DET opp på min side her inne. Jeg kjente ikke noe før uke 17, er førstegangs. Jeg har forstått det sånn at det er uvanlig å kjenne noe før det, særlig når man er førstegangs. Nå kjenner jeg det utenpå magen også, er 18+4 :-)

Skrevet

Jeg er 18+2. Har ikke kjent noe ennå! Er mitt første barn.

Skrevet

Jeg er førstegangsgravid og er 21+2 på vei, og jeg tror ikke jeg har kjent noe enda. Ihvertfall ikke at jeg har visst at det har vært det. Har lest flere steder at dette er normalt. Fikk vite på ultralyd at morkaken min ligger i fremre vegg, og da sa jordmor at det er vanlig at det går lenger tid før man kjenner spark fordi morkaken ligger som en støtpute for sparka. Så du har ingen grunn til å bekymre deg enda:)

Skrevet

jeg syntes jeg kjente noe i uke 11 og 12 allerede... ganske sikker, men i uke 13 ingenting, så jeg vet ikke helt jeg... Må bare få syte litt over legen min... igjen.. han prøvde i hele 5 sekunder å finne hjertelyden... ca 2,5 sek på hver siden før han la den vekk og sa det var sikkert for tidlig... så nå kjenner jeg selvf ikke liv.. typisk... :( er i 14 fullgåtte i morgen og var til legen i går.. Hvordan er dette nå igjen? er det for tidlig å prøve noen sekund i uke 13? Veldig utålmodig lege må jeg si...

Skrevet

Utrolig å kjenne noe i uke 11. Det tror jeg faktisk ikke er mulig....

Men skal ikke påstå noe jeg altså!

Jeg må forresten si meg enig med legen din. Er ikke vanlig å høre hjertelyd så tidlig. Uansett om han/hun leter i 5 sek eller 5 min...

Skrevet

Jeg kjente liv også i uke 11, men jeg tror jeg kan være lengre på vei enn jeg tror. Jeg hørte hjertelyden hos pjokken når jeg var 13 uker på vei.

:0)

Skrevet

Eg innbilte meg at eg kjente liv for en liten uke siden, da var jeg ca lit over 13 uker. Men tror kanskje jeg bare hadde et sterkt ønske om å kjenne liv. jaja. men det er vel ingen forbindelse mellom å høre hjertelyden og det å kjenne liv. har hørt hjertelyden 2 ganger, en gang på tidig ultralyd og en gang hos jordmor. koselig lyd:)

Skrevet

hmm hørte hjertelyd i mitt første svangerskap. da var jeg 14+1.. bare 2 dager mer enn denne gang.. Teit at han prøvde i det hele tatt da. det var ikke jeg som spurte om det...

en kollega som er gravid har og kjent liv i uke 11... men er jo ikke sikkert. andre her inne har også skrevet det.. Men håper jo selvfølgelig at du har rett, at det ikke går an... siden jeg ikke kjenner nå...

Skrevet

de sier jo at far ikke kan kjenne sparkene utenfra før i uke 26 og det er jo en viss forskjell vil jeg si. Tror mer på babyverden enn det som står på BIM. Lurer på om jeg kjente liv på mandag, var som en boble som sprakk da jeg stod stille. Er i dag 15+ 5 :)

Skrevet

Jeg venter nr. 3 og er i uke 15 + 2. Jeg tror faktisk at jeg har kjent liv i et par uker. Det er først de siste dagene jeg er sikker på at det er babyen og ikke bare gass...

Det tar lang tid før pappa´n kan kjenne noe. Med mine to andre kunne ikke han kjenne noe før i uke 24 + + Dette varierer jo fra person til person, men uke 16 hørtes veldig tidlig ut. Mange kjenner det jo ikke selv da, engang...

Lykke til videre i svangerskapet:)

Skrevet

Jeg er 15 uker og føler form for liv litt hver dag. Enten som vibrasjoner eller bittesmå dulter, men da må jeg kjenne etter altså.

Skrevet

E 17+6 kjenne ikke liv enda :( som jeg vet om..

Var hos JM mandag, hørte hjerte og alt sto bra til, så vet ikke om det er jeg som er uoppmerksom eller..?

Skrevet

Jeg kjente ikke liv før i uke 18. På ultralyd viste det seg at morkaken ligger foran (mot magen) og at den fungerer som en støtdemper, så det er derfor jeg ikke har kjent noe tidligere.

Skrevet

Jeg kjente liv den dagen jeg var 14+6, men fikk beskjed av jordmor om at det var utrolig tidlig i og med jeg venter førstemann. Derfor trodde jeg egentlig at det ikke var babyen jeg kjente, men bare luft eller sånt noe. Men har etterhvert som jeg har kjent mer liv skjønt at det faktisk var babyen som sprellet den dagen og de dagene som kom etterpå. Jeg kjente ikke liv hver dag i starten, men sånn omtrent annenhver. De fleste andre jeg kjenner sier at de ikke har kjent liv før rundt uke 18, så ingen trodde meg da jeg sa jeg kjente noe såpass tidlig. Så om du ikke har kjent noe nå er vel det det mest normale vil jeg tro.

Samboern min kjente ikke noe før jeg var over 20 uker, selv når jeg kjente masse og han satt med hånda på magen for virkelig å kjenne noe han også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...