Gjest Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Hei! Jeg har s[ vanvittig forstoppelse at jeg blir gal. Magen st[r ut som en ballong. I forje svangerskap hadde jeg samme problem og tok Senna og det hjalp veldig. Men n[ har jeg blitt gjort klar over at Senna er skadelig og at jeg bare kan ta laktulose. Og hver gang jeg forsøker å ta litt kaster jeg opp for det er så kvalmene. Jeg drikker masse, spiser frukt og fibermat og beveger meg så mye som jeg orker. Noen tips?
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 beklager skrivefeil , Å en på tastaturet har en tendens til å henge seg opp.
Lykkebabis! Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Samme problem her. Fikk i går tips om loppefrø. Minner om linfrø (men linfrø funker ikke på meg, og ikke biola og ikke fiber....ganske desperat her) Var på helsekost og kjøpte i går, tok en spiseskje og blandet med vann, lot det stå i en time, blande litt juice i og drakk. I går og idag, og nå er alt meget bedre. Test du også.
mammas skatter <3 Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 en skje olje.(solsikkeolje/matolje/olivenolje osv.) lakris svisker sviskejogert
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Fiber virker stoppende hvis man ikke drikker mye vann - og da mener jeg myyyye vann - ca 3-4 liter pr dag. Bevegelse (gå fort i 30 min så du blir anpusten), myyyyye vann (3 liter) og nesten 1 liter Biola (ikke blåbær, for det virker stoppende igjen) hver dag funker her i gården... evt cultura og yoghurt... Små lette måltider hjelper også, tung mat virker forstoppende igjen, så begrens inntaket, men spis heller oftere! Det hjelper, jeg har alltid vært plaget med forstoppelse og før kunne jeg gå i 4-5 dager uten å gå på toalettet, av og til 1 hel uke, men da hadde jeg så sinnsykt vondt i magen. svetten piplet frem og jeg fikk skikkelig knip uten diare, forferdelig. Jeg begynte å spise fiber, men følte jeg ble verre, så fikk jeg beskjed av legen at jeg måtte drikke mye vann til ellers virket fiber mot sin hensikt, det er bare det at det får man ofte ikke opplyst om at det er snakk om store mengder væske for at fiber skal virke avførende, men så prøvde jeg det og Biola og det å gå korte turer. Har en runde jeg går på ca 2,5 km, da bruker jeg ca 25-30 min hvis jeg går fort. Er ikke lett i starten, men hvis man greier å legge seg til noen andre vaner, så går det seg til - det gjorde det med meg =) Lykke til da =) Klem fra
b77h Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 hei ser du har fått mange gode tips fra før her. Jeg kan anbefale deg noen tabletter som heter "lax plus". De er helt naturlige og kan tas gjennom hele graviditeten. og de inneholder blant annet loppefrø som jeg ser andre anbefaler her. de får gang i mangen på en naturlig og behagelig måte, uten noen "flush";-) jeg får kjøpt de hos min soneterapeut, så jeg tror kanskje du må til en terapeut for å få tak i de. tviler på at de selges på vanlig helsekost, men du kan jo høre. Ikke bra med forstoppelse, for da samles giftstoffer opp i kroppen, som den ikke klarer å bli kvitt. kiwi, vann, biosa (flytende) el annen probiotika kan nok også hjelpe.
Gjest Skrevet 21. mai 2009 #7 Skrevet 21. mai 2009 Takk for svar! Skal absolutt forsøke noen av tipsene jeg har fått
MammaMia=) Skrevet 21. mai 2009 #8 Skrevet 21. mai 2009 Det kan også funke med litt "fet" mat som fløteis o.l for det hjelper til med å "smøre" tarmen. Funka på meg sist. Hadde da prøvd alt fra svisker til noe jeg fikk av legen den gang uten at det hjalp. Er verdt et forsøk i hvertfall=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå