Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Skjønner ingen ting. Handlet mat tidligere idag, og da jeg skulle betale, dro kort og trykket kode kom det bare opp "avvist". Hvorfor? Kassadama bare bjeffet "da har du ikke penger da skjønner du". Og det er bare tull, har masse på konto. Har dobbeltsjekket nettbanken nå, og det er penger der. Så hva skjedde? Herregud, så flaut.... Hadde heldigvis kontanter da, hvis ikke hadde det blitt flaut....
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #3 Skrevet 20. mai 2009 Tomt på kortet. Mulig noe har blitt trukket og nettbanken ikke er oppdatert enda? Hvis det er noe annet galt får man alltid en annen melding.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 En gang jeg mistet et kort, så fikk jeg nytt med ny kode og hele pakka. Det gamle ble sperret, og det hadde på mystisk vis dukket opp igjen og da jeg skulle betale ble det ogsåå avvist.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Stort sett alltid så er det fordi det er tomt på kortet, men ikke alltid. Jeg jobber i butikk og når kundene ser forvirret ut når det skjer, så sier jeg at ofte er det fordi det er for lite penger på kortet, men vi kan prøve en gang til. Noen ganger går det da, så da har det antagelig vært en feil, enten hos oss, med kortet til kunden eller hos banken. Tipper også man får den beskjeden hvis man har en grense for hva man kan betale med kortet i løpet av en uke og går over den grensen. Hvis det skjer en gang til, så ber du om å få prøve en gang til, så kanskje det fungerer da:-)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 Dette skjedde med meg en dag. Men visste det var masse penger på kontoen. Viste seg at det var fordi jeg ikke hadde fornyet mitt nye bankkort som jeg fikk for lenge siden i posten, og at mitt gamle derfor var kansellert.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 Magnetstripen kan være ødelagt... Har du prøvd det i en minibank?? Selv om det ikke er penger på, så skal du jo få opp saldo der. Hvis ikke det går er kortet rett og slett ødelagt... Og ja, det skjer alltid dagen før bankene har stengt... ;-)
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #8 Skrevet 20. mai 2009 Kortet er ødelagt? Kortet mitt har 2 ganger blitt avmagnetisert av å ligge i vesken , enten av mobilen eller av magnetknapper på selve vesken
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #9 Skrevet 20. mai 2009 Jeg jobber på en restaurant og møter ofte den "problemstillingen" der. Pleier å sende folk i minibanken rett over gata og de fleste kommer tilbake med penger. Aner ikke hvorfor terminalen ikke "ser" at det er penger på konto, noe det tydeligvis er i og med at folk får tatt ut i minibank...
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #10 Skrevet 20. mai 2009 Takk for svar. Det er ikke tomt, det blir ikke plutselig tomt når man vet det er 20 000 der. Så dårlig styring på økonomien har jeg ikke altså Har tatt ut i minibank, så får jeg ringe banken på fredag. Følte meg bare så sinnsykt dum, men det er vel sånn som skjer stadig vekk forhåpentligvis.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2009 #11 Skrevet 20. mai 2009 Her jeg bor er det en kasse på remabutikken som alltid avviser kort, både mitt og samboers, selv om det er penger der. Det er sikkert ikke noe med kortet ditt, bare terminalen i kassa. Neste gang kan du jo prøve en ekstra gang, eller si at du vil prøve i en annen kasse (uten å flytte over varene da). Men da er det jo greit å være 100% sikker på at det er penger der, men det var du jo i dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå